Visum begrænsning hvis separeret.
Visum begrænsning hvis separeret.
Rygtet vil vide, at det ikke er muligt, at invitere sin nye kæreste til DK på besøgs/turist visum) længe man stadig er separeret dvs. ej skilt endnu.
Har det noget på sig, eller ej ?
Jozo
Har det noget på sig, eller ej ?
Jozo
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum begrænsning hvis separeret.
Det er muligt at invitere. Troskabspligten overfor ægtefællen ophører med separationsdatoen. Man kan komme ud for en MEGET grundig sagsbehandling, hvis ægteskabet med den fraseparerede ægtefælle har været kortvarigt, og den nye kæreste er fra samme hjemland som ægtefællen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Hvilket land er der tale om? Hvis det er et land i turistlandegruppen eller immigrationslandegruppen uden referencebegrænsning, så kan I evt. overveje at angive, at I blot er venner. Det er jo en ganske flydende grænse, hvornår man er venner, og hvornår man er kærester, så længe man ikke er flyttet sammen.
For at invitere en kæreste eller forlovet er det et krav, at I har mødtes personligt inden for de sidste 12 måneder.
For at invitere en kæreste eller forlovet er det et krav, at I har mødtes personligt inden for de sidste 12 måneder.
Tak for svar, og gode ideer. Det var rart, at kunne få lidt positive fakta på bordet, der løber desværre alt for mange rygter rundt herude, hvilket jo skyldes den store usikkerhed der hersker på området. Min veninde er fra Thailand, og derfor ikke i den mest heldige gruppe. Ideen med besøget ud over, at manifestere over for myndighederne, at vi kender hinanden, ved senere sagsbehandling, at hun kan få et indtryk af hvad hun går ind til, inden vi tager den endelige kamp op med systemet.
Jeg takker igen !
Jozo
Jeg takker igen !
Jozo
- glemte måske lige, at nævne, at hun ikke kommer fra samme land, som min fraseparerede, hvor ægteskabet forøvrigt varede 15 år. Forhåbentligt formilder det sagsbehanlingen.
Jozo
Jozo
-
fundiver199
Thailand er i turistlandegruppen uden referencebegrænsning, så i princippet er der ikke noget i vejen for, at man kan invitere sine thailandske venner til Danmark. Ved nærmere eftertanke tror jeg dog ikke, at det virker så troværdigt, at en dansk mand er ven med en thailandsk kvinde, så skriv I hellere i ansøgning og invitation, at I er kærester.
Da Thailand er i immigrationslandegruppen, vil man vurdere din venindes "tilbagevendelsesforudsætninger" dvs. de gode grunde, som hun har til at rejse hjem, inden visum udløber, i stedet for at blive i Schengen som illegal indvandrer.
Det er noget med hendes økonomi, jobsituation, studier, familieforhold (børn), fast ejendom mm. Så I bør forsøge at se på sagen, som om I var sagsbehandler og sige "hvad taler egentlig for, at jeg rejser hjem".
Da Thailand er i immigrationslandegruppen, vil man vurdere din venindes "tilbagevendelsesforudsætninger" dvs. de gode grunde, som hun har til at rejse hjem, inden visum udløber, i stedet for at blive i Schengen som illegal indvandrer.
Det er noget med hendes økonomi, jobsituation, studier, familieforhold (børn), fast ejendom mm. Så I bør forsøge at se på sagen, som om I var sagsbehandler og sige "hvad taler egentlig for, at jeg rejser hjem".
Tak for svar igen ! Ja man bør uden tvivl se tingene fra deres side, Vi kan så alle håbe på, at der med ny regering kommer et mere humanistisk syn på det hele, og ikke den mistro om ens intentioner, som har hersket de senere år.