det der er vigtigt er at sagen efter dag 15 stadig ligger på ambassaden ( hedder bonafida) dette kan du ringe og tjekke hos US der får du klart svar. hvis sagen stadig ligger på ambassaden efter dag 15 kan ambassaden udmiddelbart sige ja. reglerne er nemlig at hvis de ikke kan det skla sagen sendes inden dag 15 til US
Det du skal være opmærksom med hvad angår ankara er at sagen ikke registres før ambassaden har alle dokumenter...
I vores sag smed de manden papirvæk inde 30 min da den blev afleverede, dette på trods af at vi inden han gik in gennemkgik alting, og at alt lå der... dette skulle så eftersendes, og blev sendt med currier. ambasadden modtog alle papir tre dage efter men sagen blev først registret 14 dage efterfølgende, så fra vi havde været på ambassaden til sagen blev registret gik der næsten 20 dage... fra den dag gik der præsis 30 dage....
kender nogle stykker hvor forløbet er nogen lunde samme tidsramme
Kan lige tilføje at udover papir der blev væk var der mange opkald med mange spørgsmål omkring min mands og mit samliv, der blev ringet til vores udlejer at lejligheden, om hvorvidt jeg havde boet der med min mand og hvor tit han havde set os sammen. flere opkald til hans arbejde hvor de spurgte nogle lunde samme spørgsmå samt om de havde mødt migl. plus hvilke sprog min mand kunne tale.
derudover blev min mand engelsksprogtestet i sin mobil mens han sad i en overfyld bus
hav tålmodighed. så skal det nok lykkes