afvist materiale?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

K-india

afvist materiale?

Indlæg af K-india » 12.10.2011 09:50:26

Min kæreste, fra Indien, har nu søgt om visum til Dk, men på VFS ville de ikke modtage de ting, som vi havde samlet sammen, for at bevise, at vi har mødtes flere gange i Indien...Billeder, kopier af billetter etc....det gør mig ret utryg, at de ikke ville have det? Han spurgte, om det nu også kunne være rigtigt, at de ikke ville have det...men, de ville de altså ikke :?:

Det eneste de har, er kopier af mine visummer. Hvad nu, hvis ansøgningen bliver afvist pga. manglende beviser...eller vil ambassaden kontakte os, hvis de synes, at der mangler noget?

Mvh.
Karina

fundiver199

Re: afvist materiale?

Indlæg af fundiver199 » 12.10.2011 10:15:23

Det plejer ikke at være nødvendigt at vedlægge den slags for at få visum til at besøge en kæreste, så det tror jeg ikke, at du behøver bekymre dig om. Hvis det er dokumenteret, at du har været i Indien, så tror man som udgangspunkt nok på jeres ord om, at I er kærester, med mindre der er en konkret grund til det modsatte. Og behandlingen af visumansøgningen går herefter mest ud på at tage stilling til, om din kærestes ”tilbagevendelsesforudsætninger” er så dårlige, at der må antages at være risiko for, at han går under jorden og bliver illegal indvandrer i stedet for at rejse hjem.

barefeet

Indlæg af barefeet » 12.10.2011 10:23:22

Hos VFS i Thailand vil de heller ikke tage i mod kopier af billeder og billetter, men det plejer ikke at betyde noget. Vi har ihvertfald ikke haft problemer med at få visum af den grund.

K-india

Indlæg af K-india » 12.10.2011 10:41:09

Ok, tusind tak skal I have...så har jeg mere ro :) Ved slet ikke, hvad jeg skulle gøre uden dette forum :D

Majbritt

Indlæg af Majbritt » 12.10.2011 21:44:47

Hej K-India,

VFS tog heller ikke imod alle vores dokumenter, da vi søgte første gang. De tog vist et billede og kopi af vores visum, og der har ikke efterfølgende været nogen problemer i den forbindelse.

Blot til info blev min kæreste ringet op af ambassaden efter nogle dage og spurgt om nogle forskellige ting, bla. mine forældres navne, om jeg havde nogen søskende, og min og mine forældres adresse.

Best of luck.

Majbritt

K-india

Indlæg af K-india » 13.10.2011 04:33:33

Majbritt skrev:Hej K-India,

VFS tog heller ikke imod alle vores dokumenter, da vi søgte første gang. De tog vist et billede og kopi af vores visum, og der har ikke efterfølgende været nogen problemer i den forbindelse.

Blot til info blev min kæreste ringet op af ambassaden efter nogle dage og spurgt om nogle forskellige ting, bla. mine forældres navne, om jeg havde nogen søskende, og min og mine forældres adresse.

Best of luck.

Majbritt
Hej!

Tak for info...det skal vi måske lige have tjekket op på; jeg er ikke sikker på, at han sådan lige kan huske f.eks mine forældres navne på stående fod. Vi har heldigvis lige 3½ dag til at øve i, inden jeg tager hjem igen *suk*.

Nu er det da også ved, at være tæt på for jer?

Kh.
Karina

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.10.2011 06:49:41

Husk at ambassaderne ikke kan give afslag på visumansøgninger. De kan kun sende dem videre til US, som så herefter tager stilling til sagen. Selvfølgelig er det bedst, hvis visumansøgeren kan svare nogenlunde fornuftigt på de ting, som han/hun bliver spurgt om, men jeg tror ikke, at man behøver at være paranoid eller ligefrem sidde og "terpe" noget.

Mon ikke det er sådan, at hvis visumansøgeren ikke kender sine formodede svigerforældres navne og adresse men siger "det kan jeg ikke huske, jeg har aldrig mødt dem", så finder man på noget andet at spørge om. Som f.eks. hvor og hvornår man mødte sin kæreste første gang, hvad man har lavet sammen, hvad er kærestens indiske livret eller hårfarve, og så videre. Og hvis alle svarene giver indtryk af, at parret ikke rigtig kender hinanden og/eller at historien ikke hænger sammen, så sendes sagen nok til US med et referat af det gennemførte interview.

Marianne38

Indlæg af Marianne38 » 22.10.2011 11:50:53

Hej

Jeg har også erfaring ift. afvist materiale. Jeg var med min forlovede på visumcentret i Ankara, og ville i den forbindelse aflevere billeder fra bl.a. vores forlovelsesfest. Denne dokumentation blev afvist. Efterfølgende ligger sagen nu i udlændingeservice - og de har som det sidste anmodet om præcis denne billeddokumentation. Så vil opfordre jer til at sende dem til US, hvis sagen behandles der.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.10.2011 12:08:04

Ja det er jo pragtfuldt :D

Men jeg synes nu, at det er fint nok, at man kun fremsender den slags, hvis man decideret bliver bedt om det. Mange sager kan jo sikkert afgøres uden, og hvorfor skal både ansøgere og sagsbehandlere så ulejliges med en masse papirer og fotos mm., som ikke er nødvendige for, at visum kan udstedes? Så lad være med at sende noget til US, med mindre I bliver bedt om det.

Karakus

Indlæg af Karakus » 22.10.2011 20:22:17

Jeg ville på ingen måde være utryg - dog ved jeg ikke hvad gælder i Indien. Da min kæreste søgte fra ambassaden i Ankara (Tyrkiet) ville de heller ikke have billeder, billetter samt beviser på udlejning af bil i begges navn og dertilhørende beviser. Endvidere ville de heller ikke se mine lønsedler eller lignende der viste at jeg havde arbejde. Vi fik visum alligevel ;)

K-india

Indlæg af K-india » 25.10.2011 19:01:06

Marianne38 skrev:Hej

Jeg har også erfaring ift. afvist materiale. Jeg var med min forlovede på visumcentret i Ankara, og ville i den forbindelse aflevere billeder fra bl.a. vores forlovelsesfest. Denne dokumentation blev afvist. Efterfølgende ligger sagen nu i udlændingeservice - og de har som det sidste anmodet om præcis denne billeddokumentation. Så vil opfordre jer til at sende dem til US, hvis sagen behandles der.
Det ser ud til, at det samme sker her...virker lidt fjollet ;) Min kæreste skal til interview på ambassaden næste uge, og der skal han så medbringe beviser på, at vi har mødtes i virkeligheden; det som de ikke ville modtage sidste mandag ^^

closed1

Indlæg af closed1 » 25.10.2011 19:08:07

Ja sådan er tingene nogle gange . Men så har skranke paverne jo også noget at lave , Der er nogle mennesker i systemet ,der så gerne vil bestemme noget ,de har så bestemt at i alligevel skal vise feks. billeder . Så er deres dag reddet .
Held og lykke

K-india

Indlæg af K-india » 25.10.2011 20:57:58

closed1 skrev:Ja sådan er tingene nogle gange . Men så har skranke paverne jo også noget at lave , Der er nogle mennesker i systemet ,der så gerne vil bestemme noget ,de har så bestemt at i alligevel skal vise feks. billeder . Så er deres dag reddet .
Held og lykke
Tak, og ja, vi gør heller ikke så meget andet, end at ryste lidt på hovederne, og så må kæresten jo bare ud på den 2000 km lange tur til Delhi. Et dyk i lommen, og en ekstra fridag...ren win-win :lol:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 30.10.2011 06:00:01

Ja efter schengenreglerne må det højest tage 60 dage, og det endda kun i helt særlige tilfælde, hvor der mangler oplysninger, som det tager lang tid at indhente. Ellers hedder det højest 30 dage. De 30 dage overholdes dog ikke i alle sager.

K-india

Indlæg af K-india » 30.10.2011 10:50:51

canielsen skrev:
K-india skrev:Tak, og ja, vi gør heller ikke så meget andet, end at ryste lidt på hovederne, og så må kæresten jo bare ud på den 2000 km lange tur til Delhi. Et dyk i lommen, og en ekstra fridag...ren win-win :lol:
Ja skrankepaverne er da lykkelige for at kunne sende folk ud på en lang rejse igen, med dertil hørende dyk i lommen :cry: Min kæreste i Tyrkiet har været ude for det samme, han fortalte sågar at han havde talt med andre ansøgere på ambassaden, som måtte komme igen op til 6 gange - det kan bare ikke være rigtigt.

Men efter en lille oprigning fra mig til udenrigsministeriet, blev han ringet op af ambassaen og fik besked på han ikke behøvede at komme igen for 3 gang. Dejligt for ham, men det kan ikke være rigtigt man skal gå den vej, før de behandler ansøgerne ordentligt.

Er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der går, før US træffer en afgørelse i Visum sager? Har fået at vide det kan tage op til 60 dage, alt afhængigt af hvor mange ansøgninger der er.
Det forekommer da rimelig absurd, at man kan bede folk om, at møde til samtale op til 6 gange - jeg mener, man har jo også andet at lave - det koster både tid og penge! Min kæreste er rimelig træt af, at skulle rejse denne ene gang, når vi nu havde alle tingene med, og vi begge mødte op på VSF (jeg fik lov til, at komme med ind)...er godt klar over, at VSF blot sender materiale videre, og ikke har nogen ret til, at bestemme. Jeg tror nu ikke at man kalder ind flere gange i Delhi; det har jeg aldrig hørt om, ihvertfald. Man skulle jo synes, at når de nu har set ansøger in person en gang, så ville telefonopringninger kunne gøre resten.

Her kommer vi også til, at overskride de 30 dage, vil jeg tro, da vi indgav ansøgningen d. 10/10. Han skal til samtale i ugen der kommer, og derefter skal visum så, forhåbentlig, udstedes.

Pøj pøj med det :)

Kh.
Karina

Besvar