et års opholdstilladelse ?????
Re: et års opholdstilladelse ?????
tusind tak..
det forstår jeg godt .. jamen så bliver min sag ikke særlig svær vel ?? - men mit problem er så at jeg ikke betaler min husleje over mit kort.. giver pengene til en veninde og hun betaler det over net bank .. tror du hvis jeg går ned til boligforeningen og siger at jeg skal ha et papir på alle de husleje jeg har betalt . tror du så jeg kan få den ?? og tror du at dk vil gå med på det ?? .. mange tak for jeres hjælp.. 
Hvis du kan få bevis på at du har betalt husleje, fra boligforeningen, så gør det !
Vi gjorde det, at vi sendte "bare" fakturaen, som bevis, på den ville der jo havde stået, hvis der var en restance
, og vi blev ikke bedt om konto udtog eller kvittering.
Men hvis du spørger mig, så ville jeg skaffe bevis, du har et stærkere bevis, og du kan sove mere roligt om natten
Jo bedre din dokumentation er, jo "nemmere" vil det være at få ophold.
mvh DBS
Vi gjorde det, at vi sendte "bare" fakturaen, som bevis, på den ville der jo havde stået, hvis der var en restance
Men hvis du spørger mig, så ville jeg skaffe bevis, du har et stærkere bevis, og du kan sove mere roligt om natten
Jo bedre din dokumentation er, jo "nemmere" vil det være at få ophold.
mvh DBS
Jeg bor otte 7/8 timer fra Danmark , skal jeg stadig vise alle de kvittering .. Hvis jeg flytter adresse på mandag mig og min datter alene uden min mand, for at søge i dk til ham ,så må han stadig komme til danmark ikke ?? Mange tak 
Du skal vise de kvitteringe som fundiver199, har beskrevet, og det er i princippet ligegyldigt hvor i Sverige du bor !
Lad nu vær med at springe over hvor gærdet er lavest, dem der kommer til at bøde for det, er dig og din familie !
Jeg forstår ikke helt hvorfor, du vil rejse til DK uden din mand !
Din mand er FS med dig i Sverige, hvis du rejser til DK og registere dig, bortfalder hans opholdsgrundlag i Sverige !
Gør det nu rigtigt og grundigt, det er din families ophold du spiller poker med !
mvh DBS
Lad nu vær med at springe over hvor gærdet er lavest, dem der kommer til at bøde for det, er dig og din familie !
Jeg forstår ikke helt hvorfor, du vil rejse til DK uden din mand !
Din mand er FS med dig i Sverige, hvis du rejser til DK og registere dig, bortfalder hans opholdsgrundlag i Sverige !
Gør det nu rigtigt og grundigt, det er din families ophold du spiller poker med !
mvh DBS
Jamen jeg kan da ha adresse to steder i seks måneder ikke?? Fordi har hørt at hvis han flytter til dk med mig og han så får afslag fra dk så skal han rejse tilbage til hans hjemme land .. Og det vil jeg ikke risikere , hvis du kan forstå mig.. ?? Jeg har beviser med mange ting men den med husleje er jeg bange .. Mange tak 
-
fundiver199
En af betingelserne for, at du kan tage din mand med til Danmark efter EU-reglerne, er, at I flytter samtidig. For ellers har I jo allerede frivilligt afbrudt jeres samliv, og så er der ikke længere noget samliv at beskytte.
Hvis I vil være sikre på ikke at komme til at stå i den situation, du beskriver, må I derfor begge to blive boende i Sverige, til din mands ansøgning om opholdskort er behandlet.
Hvis I vil være sikre på ikke at komme til at stå i den situation, du beskriver, må I derfor begge to blive boende i Sverige, til din mands ansøgning om opholdskort er behandlet.
Hejsa:) hvor lang tid går der før man får svar fra us ?