Ferierejse til Færørne.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DBS

Ferierejse til Færørne.

Indlæg af DBS » 28.10.2011 11:37:13

Hej Forum

Vi har fået ophold, og opholdskort, skulle gerne snart dumpe ind af døren inden for et par uger.

Min kones søns skole, er kommet i tanke om, at de vil lave en skoleudflugt til Færørne, her til foråret !

Så tænker jeg, hvad skal vi have styr på inden ?

Han står i min kones pas (RU), og har EU opholdskort.

Er der noget jeg skal huske eller være opmærksom på, jeg ville så nødigt at den unge mand, kommer til at stå i en dårlig situation.

Rejseruten kender jeg pt. ikke.

mvh DBS

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ferierejse til Færørne.

Indlæg af mh1 » 28.10.2011 12:59:37

Han skal da i hvert fald have sit eget pas. Ellers ingen problemer, når han har opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG

DBS

Re: Ferierejse til Færørne.

Indlæg af DBS » 28.10.2011 14:49:43

Jeg har selv prøvet at undersøge.

Det som jeg er nået frem til, er at man skal have et "rejsebrev" som skal udstedes af enten visum afd, eller opholds afd, i US, alt efter hvilket ophold man har i DK.

Det som gør det lidt "sjovt" er at færørene ikke er medlem af EU, men så aligevel er DK.

De siger så, at man skal komme ind i ekspeditonen hos dem (København) og få det, jeg er så ved at finde ud af, om man kan få det på et udlændingekontor, her i nærheden.

Jeg vender tilbage, når jeg har fundet ud af mere, men hvis der er nogle som har erfaring med dette, vil jeg gerne hører om dette.

mvh DBS

Besvar