Hej alle
Mens vi venter på de nye regler omkring familiesammenføring som regeringen vil indføre, har jeg et bette spørgsmål: Da min kærestes opholdstilladelse varer indtil 17. maj næste år er vi i den situation at det nok er "touch and go" om vi kan undgå Sveriges-modellen. Men hvis vi nu forestiller os at de lempede regler er trådt i kraft inden 17 maj, så flytter vi jo til Sverige og min kæreste får sit svenske opholdskort. Hvis så de nye regler feks træder i kraft 1. juli, kan vi så flytte tilbage til Danmark og søge familiesammenføring efter de danske regler?
Altså spørgsmålet går på om man kan søge familiesammenføring mens min kæreste er i Danmark med sit svenske opholdskort?
Mens vi venter på de nye regler...
Re: Mens vi venter på de nye regler...
Hvis din kæreste har svensk opholdskort , kan han lovligt tage til dk sammen med dig og flytte i en lejlighed og i kan så søge om fs på de danske regler . Hvis i også har haft et faktisk og reelt ophold i sverige kan i også søge efter eu reglerne når i kommer til dk.
Mange tak for svar - mente nok det var på den måde.
VH Simon
VH Simon
-
fundiver199
Helle Thorning har lige annonceret på sit ugentlige pressemøde, at de vigtigste forhindringer for FS som f.eks. pointsystemet skal være væk inden jul. Så meget tyder på, at I kan spare jer de bekymringer.
Ja det er simpelthen fantastisk. Jeg ved at der stadig vil være nogen der er ramt, så er jo kun en smule lykkelig....men jubler forsigtigt.