Hej
min kæreste og jeg indleverede ansøgning om visa til Dk i Mumbai (VSF) sidste mandag.
I dag har han modtaget et opkald fra ambassaden i Delhi om, at han skal møde op til interview på et givent tidspunkt. Hvad skyldes det mon? Jeg mener, vi har alle dokumenter i orden, og umiddelbart skulle der, så vidt jeg kan se, ikke være noget til hinder for, at udstede et visum til ham?
Han har aldrig før rejst uden for Indien; er det mon grunden?? Åh, jeg bliver så bekymret, når der hele tiden dukker noget uforudset op :S
Mvh.
Karina
Interview?
-
fundiver199
Re: Interview?
Slap nu af. Der er mange ambassader, som ret rutinemæssigt interviewer visumansøgere. Begrundelsen er selvfølgelig, at et interview kan bruges til at vurdere, om formålet med rejsen nu også er det, der angives i ansøgningen. Hvis ansøgeren svarer usammenhængende, tøvende eller selvmodsigende på de ting, der spørges om, så indikerer det jo, at der nok er "ugler i mosen".
Israel har Verdens mest effektive sikkerhedskontrol i sine lufthavne. Og en væsentlig del af den sikkerhed består af, at man gennemfører gode gammeldags interview med de rejsende. Hvor skal du hen, hvem skal du besøge, hvor har du været, hvad har du lavet, hvorfor rejser du på en enkeltbillet, er det dit første besøg i Israel? Spørgsmålene falder lynhurtigt. Og hvis svarene ikke falder lige så lynhurtigt, eller den rejsende fremstår synligt nervøs, så er det jo tegn på, at den rejsende skal "digte" nogle svar, fordi de rigtige svar ikke tåler dagens lys.
Men hvis man har rent mel i posen, er der naturligvis ingen grund til at være nervøs for at blive interviewet af en israelsk sikkerhedsagent om sine rejseplaner i Israel. Eller af en ansat på en dansk ambassade om sine rejseplaner i Danmark.
Israel har Verdens mest effektive sikkerhedskontrol i sine lufthavne. Og en væsentlig del af den sikkerhed består af, at man gennemfører gode gammeldags interview med de rejsende. Hvor skal du hen, hvem skal du besøge, hvor har du været, hvad har du lavet, hvorfor rejser du på en enkeltbillet, er det dit første besøg i Israel? Spørgsmålene falder lynhurtigt. Og hvis svarene ikke falder lige så lynhurtigt, eller den rejsende fremstår synligt nervøs, så er det jo tegn på, at den rejsende skal "digte" nogle svar, fordi de rigtige svar ikke tåler dagens lys.
Men hvis man har rent mel i posen, er der naturligvis ingen grund til at være nervøs for at blive interviewet af en israelsk sikkerhedsagent om sine rejseplaner i Israel. Eller af en ansat på en dansk ambassade om sine rejseplaner i Danmark.
Re: Interview?
Tak for svar...ja, jeg skal jeg nok bare forsøge, at få ro på, men er nok nærmest blevet lidt paranoid efter denne tur til Indien. Vi er blevet mødt med så megen skepsis rundt på hoteller osv. fordi nogle har en mistanke om, at vi fortager os noget mindre legalt...Så nu ser jeg "uhyrer! overaltfundiver199 skrev:Slap nu af. Der er mange ambassader, som ret rutinemæssigt interviewer visumansøgere. Begrundelsen er selvfølgelig, at et interview kan bruges til at vurdere, om formålet med rejsen nu også er det, der angives i ansøgningen. Hvis ansøgeren svarer usammenhængende, tøvende eller selvmodsigende på de ting, der spørges om, så indikerer det jo, at der nok er "ugler i mosen".
Kh.
Karina