jeg er forvirret over hvor længe rejsesygeforsikringen skal dække.
Jeg har forstået den skal dække 30.000 euro men hvor mange dage? min mand søger om turistvisum fra Tyrkiet i 90 dage.
Når jeg kikker på nyidanmark http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
står der at den skal dække hele opholdet men når jeg så læser på den danske ambassade i Tyrkiets hjemmeside http://www.denmarkvac-tr.com/English/fa ... ocreq.html# står der at den skal dække 6 måneder?
Hvor længe skal han tegne forsikringen for?
rejsesygeforsikring
Re: rejsesygeforsikring
Forsikringen skal gælde for det antal dage, man er ude at rejse.
Pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder fra indrejsedatoen. Man kan altså ikke rejse på et pas, der snart udløber, selv om det er gyldigt.
Pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder fra indrejsedatoen. Man kan altså ikke rejse på et pas, der snart udløber, selv om det er gyldigt.
-
fundiver199
Forsikringen skal dække den planlagte rejse + 14 dage efterfølgende. Det skyldes, at visum altid får en gyldighedsperiode, som rækker 14 dage ud over den angivne hjemrejse, således at den rejsende har en vis frihed til at ændre sine planer uden at afkorte besøget.
Så man må enten bare betale for 14 dage mere, end man skal bruge, eller prøve at tegne en forsikring, hvor der kan ændres i datoerne, efter den er tegnet.
Skal man f.eks. rejse 1. december til 31. december, så udstedes der et visum, som giver ret til 31 dages ophold inden for tidsrummet 1. december til 14. januar. Og det er så også den periode, den tegnede forsikring skal dække, når man afleverer visumansøgningen.
Ender man så med at rejse fra 5. december til 4. januar, så kan man ændre sin forsikring, så den kun dækker den periode. Men om der er nogen særlig økonomisk besparelse ved det er nok tvivlsomt. Jeg ville personligt hellere bare finde en billig forsikring og så acceptere at betale for de 14 dage ekstra. Se f.eks. her:
www.mnui.com
105 dages dækning på 50.000 USD uden selvrisiko koster cirka 750 DKK.
Så man må enten bare betale for 14 dage mere, end man skal bruge, eller prøve at tegne en forsikring, hvor der kan ændres i datoerne, efter den er tegnet.
Skal man f.eks. rejse 1. december til 31. december, så udstedes der et visum, som giver ret til 31 dages ophold inden for tidsrummet 1. december til 14. januar. Og det er så også den periode, den tegnede forsikring skal dække, når man afleverer visumansøgningen.
Ender man så med at rejse fra 5. december til 4. januar, så kan man ændre sin forsikring, så den kun dækker den periode. Men om der er nogen særlig økonomisk besparelse ved det er nok tvivlsomt. Jeg ville personligt hellere bare finde en billig forsikring og så acceptere at betale for de 14 dage ekstra. Se f.eks. her:
www.mnui.com
105 dages dækning på 50.000 USD uden selvrisiko koster cirka 750 DKK.
Er der nogen, der har erfaring med AXA Schengen? https://www.axa-schengen.com/en