Endnu en update og nu også afslutning på min kone's og min sag.
Så kom svaret fra US på vores sag om familiesammenføring i går fredag. Svaret var positivt og med dispensation for alt hvad der ksal dispenseres for.
Svaret var jo lidt forsinket, men jeg tror at det hjalp at jeg torsdag morgen ringede til US og fik fat på en utrolig sød kvinde der gav den bedste behandling som jeg endnu har oplevet. Jeg fortalte om vores "problemstilling", med min kones arbejdsvisum der udløb snart og hvad vi skulle gøre i den forbindelse, og spurgte ind til hvilke grunde der dog kunne være for at vores ansøgning nu var en måned forsinket uden at vi havde hørt noget fra US. Hun kunne ikke give nogen som helst god forklaring på hvorfor sagen ikke var afsluttet, for hun syntes også at den lå meget til højrebenet, da vi jo allerede havde fået dispensation for ansøgningsgebyret.
Så hun endte med at skrive en note på vores sag om de tingvi havde snakket om i de 20 minutter som samtalen varede, og derefter skrev hun en besked direkte til de involverede sagsbehandlere på vores sag. Dagen efter lå vores godkendele af familiesammenføring så i vores postkasse, med dispensation for boligkrav, økonomisk sikkerhedsstillelse osv, pga mine særbørn.
Ansøgningsgebyret har vi dog ikke set noget til endnu, men lige nu er det ikke nok til at ødelægge humøret.
Så nu har vi en dejlig weekend at se frem til, og mon ikke det skal fejres med en tur på en god restaurant eller lignende i aften.