louise1 skrev:Hej
Jeg har nogle spørgsmål , jeg gerne ville have svar på fordi aner intet om det!
Jeg vil gerne giftes med en mand fra tunesien , men ville ik rigtig kunne holde ud a bo dernede i længden når nu min familie er her osv.
Mit spørgsmål er:
Er det umuligt og få ham til dk eller sverige ?
Hvad for nogen papirer skal vi bruge ?
Og skal jeg eje noget eller noget for a få ham herop ?
Er det bedst og skrive under på vielsespapirene dernede og så efter komme tilbage og så søge om det ?
Eller koster det bar en masse penge ?
Og hvad hvis de så siger nej til han kan komme herop efter brylluppet ?
Håber virkelig i kan svare på mine spørgsmål for er helt på bar bund !
Louise
Jeg har alle svar på det
Man skal gifte sig i en kommune(rådhus) i Tunesien... Alle papir skal oversættes af en godkendt advokat her i DK, derefter skal de sendes til UM for at blive legaliseret. Disse papir får du på borgersevice. (tror jeg nok)
Så når i er gift, skal du søge visum til ham... Kender ikk reglerne på det beløb han skal have til at stå på sin konto eller som du skal have til at stå på din, for jeg ahr børn og min mand gik udenom ALLE regler !
Når han så er her kan du søge om FS men der skal man jo ligge et stort beløb... det gik vi også udenom !
Danamrk er meget svært at få FS til, hvis man ikke har særbørn eller er villig til at betale mange penge... Så sverigeløsningen er helt klart at foretrække, men sikkert også træls fordi man jo skal flytte til et andet land !?
Håber det var svar nok... Ellers er du velkommen til at skrive til mig
Og lige en sidste ting med hensyn til at bo dernede, så er det et fantastisk land at bo i, hvis hans familie ikk er fattige

Ellers kan det godt være svært for der er ingen hjælp at hente dernede...