Min filipinske kæreste har fået mail om at hun har fået turistvisa i 90 dage til at besøge mig.. Dejligt så langt, og faktisk med en beskeden sagsbehandlingstid, selvom hun ikke har haft Schengenvisum før.. Bevilget i løbet af 3 uger fra første interview i Manila, så flot Danmark...
Jeg faldt over en billig enkeltbillet hertil cph og købte den straks... så nu mangler jeg en returbillet, for at hun kan gå ned på ambassaden og få visumet udleveret...
men......
Flybilletterne fra cph til manila på filipinerne er ret dyre.... og jeg er helt sikker på at vi vil gifte os når hun kommer herop, så det vil jo være lidt ærgeligt at stå med en relativ dyr flybillet vi ved at hun ikke kommer til at skulle bruge....
så mine spørgsmål til jer er således:
1. Skal denne returbillet være betalt, eller er en reservation nok?
2. Hvis returbilletten skal være forudbetalt, så er det vel nok at returbillettens distination går UD af Schengenlandene?? Kan jo få ret billige flybilletter til feks. England..Eller vil ambassaden så forlange at se at hun har visum til England??
3. Hvis ja til ovenstående kunne en flybillet til et land hvor filipinerne ikke har visumpligt til måske være en mulighed.. feks Thailand, hvor der pt. er noget billigere flyrejser til end til Fillipinerne..
4. Afrejsedestinationen behøver vel ikke at være cph, men kan vel i princippet være en hvilken som helst lufthavn i Schengen??? Vi kan jo havde været på ferie i pågældende land og set det nemmest hvis hun rejste hjem derfra..???
På forhånd tak for jeres hjælp....
Retur flybillet ifm turistvisum
-
fundiver199
Re: Retur flybillet ifm turistvisum
Når din kæreste checker ind til sin flyrejse til Danmark, så vil flyselskabet undersøge, om hun opfylder indrejsekravene i bestemmelseslandet. Hvis hun ikke gør det, så vil flyselskabet nægte at tage hende med, da de ellers risikerer at få en kæmpe bøde. Så ja din kæreste skal, når hun checker ind i lufthavnen i Manila, have en billet videre ud af Schengen.
Det kan i princippet godt være en billet til London, men så skal hun selvfølgelig have visum til UK, og skal jo i øvrigt også kunne gøre fornuftigt rede for, hvad hun skal i UK, og hvor hun har tænkt sig at rejse hen bagefter. Og det samme gælder selvfølgelig, hvis hun møder op med en billet til Thailand. Så skal hun også kunne forklare den undrende lufthavnsansatte og pasbetjenten, hvad hun skal i Thailand, og de kan da sikkert også finde på at spørge, hvordan hun så kommer videre derfra.
Så det var ærlig talt ret dumt at købe den enkeltbillet. Det havde været meget simplere, bedre og formentlig også billigere at købe en returbillet. At møde op med alt andet end en billet tilbage til Filippinerne vil således, i din kærestes situation, give anledning til en masse spørgsmål, som hun får svært ved at svare tilfredsstillende på.
Unge filippinske kvinder er jo således ikke lige det typiske eksempel på en rygsæksrejsende, der tager Jorden rundt ved at rejse fra land til land på enkeltbilletter. Og ting, der falder uden for normerne, påkalder sig naturligvis både interesse og mistanke.
Jeg vil derfor tilråde, at I køber en billet tilbage til Filippinerne til hende, selvom det måske teoretisk set ikke er strengt nødvendigt.
Det kan i princippet godt være en billet til London, men så skal hun selvfølgelig have visum til UK, og skal jo i øvrigt også kunne gøre fornuftigt rede for, hvad hun skal i UK, og hvor hun har tænkt sig at rejse hen bagefter. Og det samme gælder selvfølgelig, hvis hun møder op med en billet til Thailand. Så skal hun også kunne forklare den undrende lufthavnsansatte og pasbetjenten, hvad hun skal i Thailand, og de kan da sikkert også finde på at spørge, hvordan hun så kommer videre derfra.
Så det var ærlig talt ret dumt at købe den enkeltbillet. Det havde været meget simplere, bedre og formentlig også billigere at købe en returbillet. At møde op med alt andet end en billet tilbage til Filippinerne vil således, i din kærestes situation, give anledning til en masse spørgsmål, som hun får svært ved at svare tilfredsstillende på.
Unge filippinske kvinder er jo således ikke lige det typiske eksempel på en rygsæksrejsende, der tager Jorden rundt ved at rejse fra land til land på enkeltbilletter. Og ting, der falder uden for normerne, påkalder sig naturligvis både interesse og mistanke.
Jeg vil derfor tilråde, at I køber en billet tilbage til Filippinerne til hende, selvom det måske teoretisk set ikke er strengt nødvendigt.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Mange flyselskaber giver jo da også det meste af prisen retur, hvis man aflyser sin billet indenfor en vis frist. Så find et selskab, der yder den service.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Ja og det kan så måske endda alligevel ende med at være en billigere løsning end en returbillet, som nu ellers kun koster omkring 6.000 DKK jævnfør min søgning på Momondo.
Personligt ville jeg nok stadig have foretrukket at købe en returbillet, så min kæreste ikke skulle svare på en masse spørgsmål om, hvorfor hun rejser på to enkeltbilletter, hvilket jo allerede er meget usædvanligt. Men da enkeltbilletten allerede er købt, så må det, mh foreslår, siges at være den bedste løsning.
Personligt ville jeg nok stadig have foretrukket at købe en returbillet, så min kæreste ikke skulle svare på en masse spørgsmål om, hvorfor hun rejser på to enkeltbilletter, hvilket jo allerede er meget usædvanligt. Men da enkeltbilletten allerede er købt, så må det, mh foreslår, siges at være den bedste løsning.
Hej fundiver
Tak for dit svar.
Og tak fordi du synes at en kvinde på 38 år er ung..)))
Vi er vel enige om at afrejse lufthavnen inden for Schengen til filipinerner er underordnet..,???
Tak for dit svar.
Og tak fordi du synes at en kvinde på 38 år er ung..)))
Vi er vel enige om at afrejse lufthavnen inden for Schengen til filipinerner er underordnet..,???
-
fundiver199
Ja. Og når hun alligevel skal rejse på to enkeltbilletter, så er det måske en udmærket ide at brygge en historie sammen om, at det er fordi, at I har tænkt jer at holde noget ferie sammen i et andet schengenland, og så er det nemmest og mest praktisk, at hun rejser direkte hjem derfra i stedet for først at skulle rejse hele vejen tilbage til Danmark.
Måske skal I fejre jul og nytår hos nogle venner i Rom, hvad ved jeg.
Måske skal I fejre jul og nytår hos nogle venner i Rom, hvad ved jeg.