Andmeldelse af flytning
-
fortvivletDK
Andmeldelse af flytning
Hej
er der nogen der har erfaring med at anmelde flytning i forbindelse med flytning til Sverige.
Skal man anmelde flytning til sin egen kommune her i dk først, og derefter tag på skatteverket i sverige for at blive folkebogfört, eller omvendt?
Er det rigtig forstået at man skal aflevere sit sygesikringskort når man anmelder flytning til udlandet. Og hvordan hænger det sammen med at man skal fremvise det på skattekontoret i sverige når man skal registreres?
Håber der er nogen som kan hjælpe
er der nogen der har erfaring med at anmelde flytning i forbindelse med flytning til Sverige.
Skal man anmelde flytning til sin egen kommune her i dk først, og derefter tag på skatteverket i sverige for at blive folkebogfört, eller omvendt?
Er det rigtig forstået at man skal aflevere sit sygesikringskort når man anmelder flytning til udlandet. Og hvordan hænger det sammen med at man skal fremvise det på skattekontoret i sverige når man skal registreres?
Håber der er nogen som kan hjælpe
Re: Andmeldelse af flytning
Du skal bare tage på skatteværket og bringe lejekontragt på bolig og legitamation så ordner de resten , du skal ikke meddele din flytning i dk
-
fortvivletDK
hmm det synes jeg lyder mærkeligt. Har da ellers læst inde på borger.dk at man skal melde at man flytter til udlandet, og at man i denne forbindelse f.eks. kan få et særligt sygesikringkort hvis man stadig beholder sit arbejde i DK.
Er der nogen som har erfaring med at melde dere flytning til DK, før de går til skatteverket?
Er der nogen som har erfaring med at melde dere flytning til DK, før de går til skatteverket?
-
fundiver199
Ved flytning inden for Norden kan man nøjes med at melde flytning til den kommune, man flytter til, og herefter giver denne kommune besked til fraflytningskommunen. Ved flytning til lande uden for Norden skal man selv framelde sig det danske folkeregister.
Jeg afleverede mit sygesikringskort til min tidligere kommune...
Fik det dog igen, ved at sende arbejdskontrakt + 3 lønsedler til den kommune, hvor min arbejdsplads høre til og fra den kommune fik jeg så "det særlige sundhedskort" Men ja du skal arbejde i DK for at få det og det dokumentere du jo ved at aflevere arbejdskontrakt + lønsedler...
Fik det dog igen, ved at sende arbejdskontrakt + 3 lønsedler til den kommune, hvor min arbejdsplads høre til og fra den kommune fik jeg så "det særlige sundhedskort" Men ja du skal arbejde i DK for at få det og det dokumentere du jo ved at aflevere arbejdskontrakt + lønsedler...
-
fortvivletDK
svarer også lige på mit eget spørgsmål.
Har lige talt med borgerservice i den kommune jeg fraflytter. Her fik jeg at vide at skal melde flytning til udlandet hos dem, og derefter registrerer mig i sverige.
Har man brug for sit sygesikring når man registrerer sig på skatteverket?
Har lige talt med borgerservice i den kommune jeg fraflytter. Her fik jeg at vide at skal melde flytning til udlandet hos dem, og derefter registrerer mig i sverige.
Har man brug for sit sygesikring når man registrerer sig på skatteverket?
Jeg havde det ikke med... for havde allerede afleveret det!