Tilknytningskravet 28 år ??
-
christina-_julie
Tilknytningskravet 28 år ??
Slipper vi for tilknytningskravet hvis JEG er over 28 år, eller skal min forlovede også være over 28 år?
Han er fra Tyrkiet og er 25 år.
Mvh Christina
Han er fra Tyrkiet og er 25 år.
Mvh Christina
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Tilknytningskravet 28 år ??
Hvis blot den ene er under 28 år, gælder tilknytningskravet.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Det er vel ikke helt korrekt?Kim P. Nyberg skrev:Hvis blot den ene er under 28 år, gælder tilknytningskravet.
"Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.
Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år."
Sakset direkte fra nyidanmark's side.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm
-
christina-_julie
"Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.
Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år."
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm[/quote]
Du har virkelig lige reddet min dag!!!!! TAK
Så det vil sige, at når vi søger om FS om 1 år, så er jeg 28 år og har altid boet i DK og været dansk statsborger - så gælder tilknytningskravet ikke?!!! åhh yes yes yes
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm[/quote]
Du har virkelig lige reddet min dag!!!!! TAK
Så det vil sige, at når vi søger om FS om 1 år, så er jeg 28 år og har altid boet i DK og været dansk statsborger - så gælder tilknytningskravet ikke?!!! åhh yes yes yes
-
solskinsglad
Vi søgte, da jeg var over 28 og min mand under 28. Vi skulle ikke opfylde kravet. (Jeg taler flydende spansk og boede i Cuba, han havde aldrig været ude af Cuba.)
Hej
Hvis jeg er adopteret fra Sri Lanka og er 28 år nu og har boet i DK siden jeg var 2 mdr, så gælder tilknytningskravet ikke vel?
Hvis jeg er adopteret fra Sri Lanka og er 28 år nu og har boet i DK siden jeg var 2 mdr, så gælder tilknytningskravet ikke vel?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det stilles ikke, hvis det er mere end 2 mdr. siden du fyldte 28. 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay, tak for svaret