I kan ikke få ophold efter EU-regler på grundlag af, at din mand kan få job. Det er dig, der er EU-borger og derfor er det din indkomst, der er af betydning.
Om jobbet er af en sådan art, at det kan give din mand en selvstændig opholdstilladelse, ja det kan jo ikke bedømmes på de oplysninger, du giver. Du kan læse her, om der er nogen chance: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rbejde.htm
Der er ikke megen sandsynlighed for at få opholds- og arbejdstilladelse på grundlag af almindeligt ufaglært eller faglært arbejde. Man skal have nogle specielle kompetencer.
Tilbage til Danmark!!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Tilbage til Danmark!!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay tak skal du have! Nu må vi bare vente og se. Jeg har på fornemmelsen af at vi får afslag, eftersom der er noget dokumentation, som jeg efterfølgende er kommet i tanke om, at vi nok burde have vedlagt, såsom dokumentation på at vi har skrevet vores lille søn op i vuggestue her i Sverige, flytteregistrering fra min gamle kommune i DK (men vi har jo vedlagt personbevis fra Skatteverket mv., der viser at vi ER flyttet) og så har vi heller ikke ændret dankort - jeg har fået et svensk dankort, men jeg har ikke benyttet mig af det, eftersom netbank ikke kunne komme op at køre på det svenske kort, og jeg ville derfor ikke overføre penge fra dansk konto til svensk, da jeg ville miste mit økonomiske overblik uden netbank! Vores søn går også til sundhedsplejerske her, men det har vi desværre ingen dokumentation på - dog har jeg vedlagt et nummer dertil og en "indkaldelse" til 5 mdr. vacc. Til sidst har jeg ingen indbos forsikring, el eller internet regning, da vi bor til fremleje, og bor SAMMEN med ejeren af lejligheden. SÅ under vores husleje er alt dette betalt. OG vi har IKKE vedlagt dokumetation for mobilregninger, da vi ganske enkelt ikke har nogen! - vi har taletid. Dog er der bonner, der viser, vi har tanket op! Og så kan de jo altid ringe til os på vores nummer og se, at vi er i den anden ende 
Hvis du har yderligere dokumentation, så se at få det afleveret med det samme, så US kan tage det med i deres vurdering. Der er ingen grund til at sidde og vente på et afslag.
Det kan man sagtens? Det er ikke sådan så papirerne ender et helt 3. sted? Jeg overvejede nemlig at aflevere det! Men så gør jeg da det! Tak 
Nu har jeg ringet ind og fået vores sagsnummer, så du har ret
Jeg smutter en tur derind igen og afleverer resterende dokumenter! TAK!