Flyttet til Danmark, ingen job, hvad gør man så?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
selina

Flyttet til Danmark, ingen job, hvad gør man så?

Indlæg af selina » 08.09.2011 11:51:08

Jeg og min mand og 3 børn er flyttet til DK, men det lykkedes ikke helt som vi havde tænkt at få et arbejde i landet.
Det er faktisk ikke så nemt at finde arbejde som man havde troet. hvad gør vi så, 2 voksne og 3 børn uden indkomst?

mht jeg er danskstatsborger, min mand er svenskstatsborger

sandmonkey

Re: Flyttet til Danmark, ingen job, hvad gør man så?

Indlæg af sandmonkey » 10.09.2011 07:00:44

Prøv hvad som helst - analyseinstitutter, butikker og lign. - der bør være mulighed for job når du kan sproget

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 10.09.2011 11:48:58

Vikararbejde i daginstitutioner o.l. - tag rundt til alle indenfor en rimelig radius af transporttid, præsenter dig og læg dit nummer. Med lidt held kan man blive 'fast' tilkaldevikar, og med endnu lidt mere held barselsvikar.

Er arbejde med mindre børn/skolebørn bare ikke lige dig, så alt muligt andet vikararbejde. Det giver indkomst og, hvad er nok så væsentligt, kontakter.
mh
Rådgiver for ÆUG

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 10.09.2011 21:12:15

Mange plejehjem og hjemmeplejer bruger uffaglært vikare jeg har selv erhvervet mig via denne løsning gennem to år da jeg har været finanskriseramt og ikke kunne færdige gøre mig uddannelse inden for shipping og økonomi..
skriv ansøgninger og mød op personligt og aflevere ...

selv havde jeg 4-5 arbrjdssteder og har faktisk haft en ganske fin indkomst meeen ha rmåtte knokle til tider..

ellers så overvej at søg ind på sosu skolerne, undersøg de forskellige kommuner mange giver voksenløn på 18-19000.. Denne beslutning har jeg selv taget og er lige startet på ass, så håber jeg når jeg er færdig at krisen er lettet og jeg måske kan komme videre inden for mit oprindeligt felt...

Der er masser af små jobs man skal bare ikke være kræsen og være godt felksibel

Besvar