Fra Sverige til Danmark Eu/fa1 Ansøgningspakke.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LBH

Fra Sverige til Danmark Eu/fa1 Ansøgningspakke.

Indlæg af LBH » 07.09.2011 21:47:09

Hejsa.
Håber i kan hjælpe! Har lidt uro i kroppen over at skulle sende denne ansøgningspakke.

Jeg sidder her med ansøgningspakken EU/FA1 og har udfyldt samt fundet div. dokumentation frem. (Min plan var at køre til udlændingestyrelsen og indgive den i morgen)
Men jeg bliver lidt i tvivl om jeg burde vente med at sende den??
Vi bor stadig i Sverige og ville vente med at flytte hjem til vi fik svar fra udlændingestyrelsen.
Min tvivl kommer da jeg ikke har oprettet en Svensk bankkonto. Dette har jeg ikke gjort da min danske bank ikke ville have at jeg brugte en svensk bank som lønkonto når jeg har et boliglån hos dem.

Jeg har hele tiden tænkt at det nok var ligemeget når nu jeg bruger mit danske visa kort i sverige flere gange om ugen og dermed har dokumentation for at jeg er i Sverige. Men nu læser jeg i ansøgningspakken. (Reelt og faktisk ophold. Ved leje eller køb af bolig, oprettelse af bankkonto...)

Desuden har jeg følgende dokumentation.

- Fremlejekontrakt på lejlighed i Lund 1-6-2011 til 30-9-2011
- Lejekontrakt på hus i Vittsjö fra 1-9-2011 til ubegrænset.
- dokumentation for udleje af min danske ejendom
- Dokumentation for salg af min Danske bil
- Køb af bil i Sverige.
- indkøb på dansk visakort flere gange om ugen.
- Indbo forsikring hos svenske IF
- Bil forsikring også hos IF
- Svensk Identitetskort (Både konen og jeg)
- Svensk opholdskort til min kone
- oprettelse af telefon (dog har jeg ikke brugt denne da min danske 3 tlf er billigere i brug)
- Div. dokumenter fra Skatteverket samt Migrationsverket.

M.V.H
LBH

Thomas T

Re: Fra Sverige til Danmark Eu/fa1 Ansøgningspakke.

Indlæg af Thomas T » 07.09.2011 22:09:22

Har du arbejde i DK? For i den situation er det vel naturligt nok at beholde sin danske bankkonto. Og med al den anden dokumentation du har, synes jeg sådan set det ser overbevisende nok ud.

Desuden har du vel også dokumentation for at du pendler mellem Sverige og DK(forudsat at det er det du gør). Det skal du endelig huske at vedlægge også, sammen med dokumentation for din nuværende og gerne fremtidige økonomi(hvis du er fastansat burde en ansættelseskontrakt og nogle lønsedler være tilstrækkeligt).

LBH

Indlæg af LBH » 07.09.2011 22:23:45

Hej Thomas.

Jo jeg har arbejde i dk. Kører 2 gange om ugen (Brobizz) da jeg har et arbejdsskema da gør at jeg arbejder 2-3 gange om ugen.

Jeg har lønsedler og en pæn opsparing.

Så du ville sende den på trods af det bank mæssige?

Det er jeg virkelig glad for at høre. Syntes at jeg er ved at være godt slidt op af at køre.

Thomas T

Indlæg af Thomas T » 08.09.2011 06:44:00

Ja, send den endelig. Vedlæg evt. en note om bankkontoen, hvor du forklarer årsagerne til at du (endnu) ikke har haft behov for en svensk konto. De kan jo se på alle de andre ting at du reelt bor i Sverige, for hvorfor skulle du ellers køre frem og tilbage, og hvorfor gøre dine indkøb derovre? Og det at din kone har et svensk opholdskort betyder at Sverige har anerkendt at I begge bor der, og så er US rent juridisk på dybt vand hvis de vælger at underkende det.

Og tænk gerne udover hvad de foreslår, når det gælder dokumentation. Lægebesøg, aftenskolekurser, avisabonnementer, ting I har købt og har fået leveret til adressen, alt den slags trækker i den rigtige retning.

Jeg krydser fingre for jer.

LBH

Indlæg af LBH » 08.09.2011 11:36:46

Det vil jeg gøre. Takker for opbakningen!....:)

Besvar