Betina skrev: Skulle din mand også dengang have ca. 3000 euro på kontoen ? Det har min mand fået at vide at han skal have ...
Hej Betina
Jeg kan ikke huske præcis, hvor mange penge, det drejede sig om, men det lyder rigtigt. Husk at i jo bare skal fremvise et bankudskrift, og derefter kan i bare hæve pengene igen. Det var, hvad vi gjorde.
Betina skrev: Vi er kun blevet gift af en imam.
Helt ærligt så tror vi ikke at han kan komme herop på besøg ... min mand tror at hvis vi gifter os nede i Tyrkiet officielt så vil han's chancer være større til at få et visum hertil ... Hvad mener du ?
Halil og jeg havde et traditionelt 3-dages tyrkisk bryllup, inkl. vielse hos en imam. Vi fravalgte at blive viet "officielt" i Tyrkiet, da jeg syntes, det var alt for besværligt. Da Halil ankom til Danmark, bestilte vi tid på rådhuset, og fik det ordnet der.
Tyrkiet tilhører Immagrationslandegruppe - med kravet om tilknytning. Du kan derfor sagtens få din kæreste hertil (som jeg). På
www.nyidanmarks.dk kan du læse:
"For at give visum til kærester – herunder ansøgere, der ønsker at indrejse i Danmark for at indgå ægteskab – kræves det, at det kan dokumenteres, at parterne har et sædvanligt fast parforhold. Det skal således kunne dokumenteres, at parret har mødt hinanden personligt, og at de har set hinanden inden for det seneste år inden visumansøgningen. Det er ikke nok, at parret kender hinanden gennem telefonisk og/eller skriftlig kontakt. Hvis parret ikke har større kendskab til hinandens personlige forhold, får ansøgeren afslag på visum".
Som du kan læse foroven skal du "bevise", at i har et forhold. Det kan du gøre med billeder, kopier af korrespondence etc.
Jeg håber, det svarer på dine spørgsmål. Ellers spørger du bare igen.
Knus
Sidse