Er der nogen, der ved, hvordan man får et svensk ID kort?
Jeg er folkebogført, har mit personnummer, men ikke noget ID kort.
Det er 14 dage siden, at vi indleverede ansøgningen om min mands opholdskort. Vi har ikke fået nogen kvittering. Min mand har ikke noget personnummer, for vi fik at vide af vores sagsbehandler på Skatteverket, at det kunne vi ikke søge om, før min mand fik sit opholdskort. Jeg ved imidlertid at andre har haft held med at få Skatteverket til at foretage en individuel vurdering.
Jeg er på ingen måde bekymret for, om vi kan etablere at vi har haft reelt og faktisk ophold i Sverige (jeg har bankkonto, vi har importeret vores hund til Sverige fra USA, har dyrlægeregninger fra svensk dyrlæge, har forsikring, har købt møbler og cykler her, har telefoner, har en fremleje godkendt af boligforeningen, har meldt os til hundetræning osv.), men jeg ville gerne kunne gøre lidt mere for også at bevise, at ikke kun jeg, men også min mand har haft reelt ophold.
Det er vanvittigt svært at klare uden et personnummer. Tror I man kan have held med at rykke for opholdskortet - eller I det mindste en kvittering, så man kan få at vide, hvordan det står til?
Svensk ID kort
Re: Svensk ID kort
Tak for svar, det vil jeg straks få gjort.
Og så var der gode nyheder i postkassen, bare to uger efter at vi havde søgt om opholdskort til min mand fik vi i dag at vide, i et brev, at det var godkendt. Hvad skal vi så gøre? I brevet står der, at godkendelsen findes med den originale underskrift på Migrationsverket. Skal vi så henvende os der, eller kommer der et kort med posten?
Og så var der gode nyheder i postkassen, bare to uger efter at vi havde søgt om opholdskort til min mand fik vi i dag at vide, i et brev, at det var godkendt. Hvad skal vi så gøre? I brevet står der, at godkendelsen findes med den originale underskrift på Migrationsverket. Skal vi så henvende os der, eller kommer der et kort med posten?