Algeriet til Danmark, hjælp er på bar bund !

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anna&sid

Algeriet til Danmark, hjælp er på bar bund !

Indlæg af anna&sid » 21.08.2011 21:23:34

Hej :-)
jeg har nu snakket med denne skønne fyr i over et halvt år og vi er forelskede på trods af at vi ikke har set hinanden i "virkeligheden"
jeg havde egentligt sendt ham en invitation så han skulle komme den første oktober på turistvisum, men jo mere jeg læser om reglerne i Danmark jo mere forvirret bliver jeg.

Det jeg gerne vil vide er hvor stor er chancen for at han får det visa eller er der overhovedet en chance? :cry:

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Algeriet til Danmark, hjælp er på bar bund !

Indlæg af krikris » 22.08.2011 05:54:21

Nej din kæreste kan ikke få visum til DK, da Algeriet er i asyllandegruppen, hvor man skal være gift for at kunne få udstedt visum;

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

I kan f.eks starte med at mødes i et land, hvor han kan rejse til, og se om forelskelsen holder. D

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 22.08.2011 06:51:48

Din kæreste kan fx søge om turistvisum til Tyrkiet, det koster 60 US$ og søges her:

T.C.CEZAYİR BÜYÜKELÇİLİĞİ
Adresse:
21, Villa Dar el-Ouard Chemin de la Rochelle Boulevard Colonel Bougara Alger-16000/ Algerie

Åbningstider ma-to 09:00 -12:30
Telefon:+213 21 23 00 98 (for algiere)
+213 21 23 00 04
Faks:+213 21 23 01 12
E-mail: ambassade.alger@mfa.gov.tr

For ham vil en returbillet med Turkish Airlines til Istanbul koste 3-4.000 kr., dvs. i hvert fald ikke mere end en billet til DK, og ca. det samme som du skal af med for en billet Kbh-Istanbul.
mh
Rådgiver for ÆUG

anna&sid

Indlæg af anna&sid » 22.08.2011 11:59:01

Tusind tak for jeres svar, jeg tager ned til ham i Algeriet og besøger ham der.
hvis jeg giftede mig med ham for at få ham til danmark, så skal jeg vel forsørge ham hele hans liv?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 22.08.2011 12:42:42

Efter dansk ret skal ægtefællerne forsørge hinanden, hver efter evne. Manden skal lige så vel forsørge hustruen, som hun skal forsørge ham.

Efter algiersk lov er det ægtemanden alene, der har forsørgerpligten, såvel for hustruerne som for børnene. Bemærk, at efter algiersk lov må en muslimsk mand have op til 4 hustruer på en gang. Også selv om han flytter til DK, så længe han bare ikke prøver at få fs med alle.

Jeg gør lige opmærksom på, at jeg er tyrkisk gift på 9. år, før du læser videre.

Inden du får for mange rosenrøde drømme, bør du tænke dig rigtig godt om og klappe hesten rigtig mange gange. Her er 5 af de tydeligste tegn på, at du blot bliver betragtet som en 'malkeko' fra det forjættede Europa:
Din kæreste
1) FRIER til dig, selv om I ikke RIGTIG kender hinanden endnu og fortæller dig, at I KUN vil kunne leve sammen i DK, aldrig i Algeriet - DU må i hvert fald ikke flytte derned.
2) Beder dig om penge –
til en ny telefon,
til en pc (for at I kan holde kontakt..),
til egen eller et nært familiemedlems hospitalsbehandling,
for at kunne slippe for militærtjeneste,
beder dig om at betale hans flybillet,
I det hele taget beder om penge, eller beder dig om at tage dyre ting med ned til ham (dyrt tøj, telefon, pc o.l.).
3) Slukker for sin telefon, når I er sammen.
4) Er væsentligt yngre end du, og ved at du har godt job/formue.
5) Beder dig om at investere i et eller andet ‘for jeres fremtid’, og hævder at det skal og må stå i hans navn, fordi du er udlænding i Algeriet.

Mød ham - op til flere gange - i hans eget land, mød hans familie og venner, lær hans fortid at kende og lad være med at kaste dig ud i et ægteskab, før du rigtig ved, hvem han er.
mh
Rådgiver for ÆUG

anna&sid

Indlæg af anna&sid » 22.08.2011 13:30:13

Tak, jeg forstår sagtens og er glad for din besked :-)
Jeg ved det kun handler om kærlighed og han er ligeglad med hvor vi bor henne,
han vil bla gerne have at jeg skal møde hans familie som jeg har snakket med.
jeg tager alle forholdsregler har hørt massere af skræk historier og tror det er vigtigt man ikke er naiv i sådan en situation.
Det er ekstremt hårdt for os begge at være så langt fra hinanden.

jeg bliver så forvirret da jeg finder forskellige oplysninger alle steder :?:

men når vi nu har været sammen mange gange og stadig er sikre på vi vil være sammen og bliver gift, hvor meget skal der så til for at han kan få lov at bo i danmark? skal jeg stille nogen sikkerhed hvad angår penge?

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 22.08.2011 14:28:52

Her de betingelser i skal opfylde, hvis i engang bliver gift og bestemmer jer til at vill bo i DK, sådant som det politiske flertal i DK har bestemt det at vores udenlandske ægtefæller skal bedømmes:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm

Besvar