Hej,
Min colombianske kæreste er blevet nægtet turistvisum til Sverige.
Da vi spurgte ind til dette, var svaret at da hun havde søgt visum med hendes 2 årige datter var der en frygt for at hun ikke ville forlade landet igen. Men hvis hun søgte visum alene var der en god chance for at det ville blive bevilget.
Jeg brugte så istedet sommeren i Colombia, et fantastisk land !
Men, jeg vil selvfølgelig gerne have besøg her i sverige ! Men min kæreste har ikke mulighed eller lyst til at forlade sin datter i længere tid.
Hvad kan vi gøre for at jeg kan få besøg af begge ?
Er det en mulighed at vi gifter os i colombia og søger visum efter eu reglerne ? Giver dette datteren en bedre chance for at komme med til Sverige ?
Visum nægtet pga barn
Re: Visum nægtet pga barn
Som kærester har I intet retskrav på at se hinanden i Sverige, men det har I som ægtefæller, så det vil helt sikkert gøre en forskel.
Tak for svaret !
Jeg er mere bekymret for om min kærestes datteren er dækket af dette retskrav ? Hun er jo ikke "direkte" i familie, og kan hun søge visum via EU-reglerne som familie ?
Jeg er mere bekymret for om min kærestes datteren er dækket af dette retskrav ? Hun er jo ikke "direkte" i familie, og kan hun søge visum via EU-reglerne som familie ?
Ja, din steddatter (din til den tid kones datter), vil også være omfattet af EU-retten.
Det skal dog formentlig dokumenteres, at faderen er indforstået med, at datteren rejser udenlands.
Det skal dog formentlig dokumenteres, at faderen er indforstået med, at datteren rejser udenlands.
Faderen her tidligere skrevet under på dette ved visumansøgningen, og han ser ikke barnet (eller betaler) så dette er næppe noget problem.
Egentlig syntes jeg det er et stort skridt at vi skal gifte os for at hun kan besøge landet med datteren, vi ved jo ikke om hun kan lide kulturen og har lysten til permanent at bosætte sig i sverige.
Vi er dog meget glade for hinanden, og jeg er sikker på at vi vil tilbringen livet sammen, men hvor i verden det skal være er jeg ikke sikker på...
Men tusinde tak for hjælpen Skaanebo, jeg vil planlægge ny tur til Colombia i september...
Egentlig syntes jeg det er et stort skridt at vi skal gifte os for at hun kan besøge landet med datteren, vi ved jo ikke om hun kan lide kulturen og har lysten til permanent at bosætte sig i sverige.
Vi er dog meget glade for hinanden, og jeg er sikker på at vi vil tilbringen livet sammen, men hvor i verden det skal være er jeg ikke sikker på...
Men tusinde tak for hjælpen Skaanebo, jeg vil planlægge ny tur til Colombia i september...
-
fundiver199
Ja det er en træls situation. Men som skaanebo skriver, man har ikke noget krav på at få visum bare for at besøge en kæreste. Det er i øvrigt næppe datteren i sig selv, der har været afgørende for Migrationsverkets eller ambassadens afgørelse, men mere din kærestes samlede situation. Havde hun f.eks. haft et godt job eller måske bare en studieplads at vende tilbage til, havde hun sikkert godt kunnet få et visum.