Skaanebo har været så venlig at poste denne rækkefølge i en anden tråd:
Vores situation er at hun er i hendes hjemland pt. og jeg er her i DK. Så vores rækkefølge ville være:Denne rækkefølge er gennemprøvet og fejlfri:
1. I gifter jer
2. I flytter til Sverige, og du som er dansk folkeregistrerer dig (Skatteverket i Helsingborg)
3. I tager sammen på Migrationsverket og søger om opholdskort til din ægtefælle (i Malmø)
4. Når opholdskort er modtaget, folkeregistrerer din ægtefælle sig på Skatteverket (i Helsingborg).
Nogle har haft held til at folkeregistrere ægtefællen, inden opholdskortet var modtaget, men dette er mig bekendt kun sket problemfrit hos Skatteverket i Malmø, hvorimod der har været bøvl og bureaukrati andre steder.
1. Ansøge om 3 måneders Visum til DK
2. Bestille flybillet
3. Få ægteskabserklæring fra ambassaden
4. Blive gift i DK.
5. Med det vuns flytte til Sverige
6... Som Skaanebo skriver i ovenstående.
Det eneste jeg er nervøs for er at man bruger for meget af sin tid på visummet i DK og der således ikke er lang tid tilbage når vi kommer til sverige. Men idet man søger opholdskort til hende, så opholder man sig vel på prcessuelt ophold?
Af selvsamme årsag mener jeg jo at det er bedre for hende at komme til mig når jeg først er flyttet til Sverige og derefter tage til DK for at blive gift.
Kan i følge mig?
Og hvor lang tid tager det for mig at blive folkeregistreret?