forvirret???

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NSQ

forvirret???

Indlæg af NSQ » 14.07.2011 12:22:59

hej jeg er ny her men har ofte tænkt at melde mig ind men rigtigt godt arbejde ville jeg lige sige først

jeg har et lille ptoblem her..

jeg var på skatterverket her i tirsdags d 12/7 for at blive folkeregis. i sverige jeg fik udfyldt alle de papir som jeg fik og ksrev også jeg var gift og min søn flytter med mig.

da jeg når o til skranken spørger manden så om noget forældremyndighedsret om hvem der har det, jeg svare så at jeg er gift og min mand og jeg har det (min mand bor og arbejder i udlandet men var på turistvisum i DK da jeg skulle føde, og jeg blev registrert som gift i komunen)
han vil så gerne se noget dokumentation over det og en erklæring fra min mand at han tillader barnet at flytte (min søn er 10 mnd).

da jeg så kommer tilbage ringer jeg til alverdens mennesker og ender til sidst hos den lokale kirke hvor han synes det lyder ret underligt, men han vil så ringe til kirkeministeret og høre

jeg bliver så ringet op idag og får så at vide at kirkeministeret synes at det også lyder lidt underligt om hvorfor de skulle bruge det da jeg stadig er gift med faren og har lige så meget ret over barnet som faren har.

er der nogen der har prøvet det før....jeg var mega forvirret inden jeg tog der op og efter det her er jeg endnu mere forvirret

jeg har dog fået min mand til at sende mig en erklæring over at han tillader barnet at flytte også har jeg tænkt mig at sende mit ægteskabsbevis som er oversat til engelsk og er legalisret

det lyder nok ret forvirrende men tro mig det er jeg også håber i kan hjælpe her

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: forvirret???

Indlæg af mh1 » 14.07.2011 14:16:25

Det er helt efter bogen, idet DK og Sverige begge har ratificeret børnekonventionen. De SKAL derfor holde øje med, om nogen forsøger at bortføre deres børn, dvs. rejse væk fra den anden forældre for at forhindre den anden i at se barnet.

NETOP fordi I er gift har I jo BEGGE forældremyndighed, og skal derfor være ENIGE om at barnet skal flytte udenlands. Og det skal du så dokumentere, ved fx at få din mand til at skrive med under på en flytteblanket, eller i dette tilfælde lave et lille brev, hvor han skriver at han er indforstået med at jeres barn flytter med sin mor til Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG

NSQ

Re: forvirret???

Indlæg af NSQ » 26.07.2011 12:51:20

jeg fik min mand til a skrive et brev ogsaa har jeg nu sendt det afsted nu maa vi se hva der sketak for svaret :)

Besvar