Visum til kæreste fra Indien

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
K-india

Visum til kæreste fra Indien

Indlæg af K-india » 05.07.2011 12:10:50

Hejsa!

Er helt ny herinde, men hvilket fantastisk forum :)
Jeg har en skøn kæreste fra Indien. Jeg er i skrivende stund på besøg hos ham, og har været her yderligere 2 gange før. Han vil naturligvis også gerne på besøg hos mig, men hvordan er vores chancer for det?

Jeg kigget lidt rundt på en masse sider, men synes at reglerne umiddelbart ser lidt uigennemskuelig ud.

Vores situation er således:
Han er bosiddende i Indien, 35 år, er veluddannet og har har en ledende stilling i et forsikringsselskab. Han har dog været uden for job i 3 mdr. her i foråret, hvilket betyder at han ikke har masser af penge stående på nogen konto pt.
Jeg er klar over, at Indien står på listen over immigrationslande, så jeg laver naturligvis en invitation, hvor jeg indestår for alle udgifter...
Vi har beviser i form af billeder, billetter, telefonsamtaler osv. som kan bekræfte vores forhold.

Jeg synes jo ikke selv, at der skulle være noget i vejen for, at han kan få visum, men jeg har aldrig prøvet noget af det her før, så måske der er noget jeg har overset??

Måske det lige skal nævnes, at jeg rejser herned igen til oktober og vores drøm er, at han komme på besøg 10 dage i julen...

Kh.
K-india

fundiver199

Re: Visum til kæreste fra Indien

Indlæg af fundiver199 » 05.07.2011 12:28:36

Som du tilsyneladende selv har fundet ud af, så vil man foretage en konkret og individuel vurdering af risikoen for, at din kæreste vil bruge et visum til at søge om asyl i Danmark eller blive illegal indvandrer. Og herudover vil man naturligvis også undersøge, om han har indrejseforbud i Danmark, eller om han er indberettet til SIS, fordi et schengenland anser ham for at udgøre en sikkerhedsrisiko.

Der er derfor kun en måde at finde ud af, om han kan få et visum til Danmark, og det er ved at søge om det. Ingen kan fortælle jer på forhånd, hvad udfaldet af ansøgningen bliver.

Jeg vil da umiddelbart gætte på, at din kæreste sikkert godt kan få et visum til Danmark, men vide det med sikkerhed, det kan jeg altså ikke. F.eks. kan jeg jo ikke vide, om han er indberettet til SIS eller har indrejseforbud i Danmark, fordi han har været her tidligere og ikke er udrejst til tiden.

K-india

Indlæg af K-india » 05.07.2011 13:30:02

Tak for svar...nej, han er ikke indberettet nogle steder og har ej heller indrejseforbud i Dk :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.07.2011 14:11:53

I hvert fald ikke så vidt du ved :lol:

Majbritt

Indlæg af Majbritt » 05.07.2011 15:49:16

Jeg har lige sagt farvel til min indiske kæreste, der har været i DK i 90 dage på turistvisum.

Hvis du er i tvivl om noget vedrørende servicecentrene, de indiske dokumenter eller andet, er du velkommen til at skrive, så kan jeg måske guide.

Majbritt

K-india

Indlæg af K-india » 06.07.2011 06:00:36

Majbritt skrev:Jeg har lige sagt farvel til min indiske kæreste, der har været i DK i 90 dage på turistvisum.

Hvis du er i tvivl om noget vedrørende servicecentrene, de indiske dokumenter eller andet, er du velkommen til at skrive, så kan jeg måske guide.

Majbritt
Hej Majbritt,

ååh altså, det kunne være super med lidt guiden, for vi er begge lidt forvirrede i det her, for hvilke dokumenter kræver de på ambassaden? Hvor mange "beviser" for vores forhold skal vi komme med, skal vi have bestilt flybilletter osv. Vi regner med, at tage sammen på ambassaden, når jeg tager herned til Oktober...
Vi har selvfølgelig kigget på den danske ambassades hjemmeside, men synes det er en lille smule svært, at gennemskue præcis hvad der kræves...

Kh.
Karina

Majbritt

Indlæg af Majbritt » 06.07.2011 07:35:40

Ambassaden har oprettet servicecentre, som ansøgningen skal indleveres til. Her kan du finde det mest nødvendige info: http://dk.vfsglobal.co.in/index.html

Der er en række sikkerhedsforanstaltninger i servicecentrene, hvilket betyder, at du ikke må gå med ind med ansøgningen, men skal vente udenfor, så din kæreste må klare ærterne selv derinde.

Servicecentrene har udarbejdet en checkliste, som I med fordel kan tage udgangspunkt i:
tilhttp://dk.vfsglobal.co.in/tourist_checklist.html. Derudover er der en masse nyttig information på nyidanmark.dk.

I skal medbringe en bekræftet returbillet ved indleveringen - se tjeklisten.

For så vidt angår dokumentation for forholdet fremlagde vi telefonregning, et billede med os begge på fra hver gang, vi havde set hinanden, mine tidligere visum til Indien og flybilletter. Vi havde også vedlagt fødselsdagskort og medieomtale af vores situation, men det afviste de at tage imod.

Det er særligt vigtigt, at I dokumenterer, at I har set hinanden indenfor de sidste 12 måneder: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm.

Majbritt

Besvar