Hejsa
Har nogen erfaring med at bruge Schweiz til FS i Danmark efter EU-reglerne ? Min kone er fra Filippinerne, og Schweiz deler ikke ligeså rundhåndet ud af opholdstilladelserne som f. eks.Sverige til borgere fra ikke-EU/EØS lande. Jeg har arbejdet i Schweiz før, derfor indgår landet i vores overvejelser for, at opnå permanent oph. tilladelse i DK efter EU-reglerne til min kone.
Kristian
Benytte Schweiz til fs efter EU-reglerne
-
fundiver199
Re: Benytte Schweiz til fs efter EU-reglerne
Schweiz har en associeringsaftale med EU, så derfor gælder opholdsdirektivet (2004/38 EF) også i Schweiz. Dvs. det er fuldstændig de samme regler som i Sverige, Tyskland, Danmark mm. Om de nationale indvandringsregler i et land er mere eller mindre restriktive er jo irrelevant, når man udnytter retten til fri bevægelighed efter EU/EØS-reglerne. Du kan læse om EU/EØS-reglerne under "jeg vil... flytte til Sverige/EU-land".
Denne overskrift er valgt, fordi de fleste flytter til Sverige, og de fleste af resten flytter til et EU-land. Men den mest præcise overskrift ville være "jeg vil.... flytte til EU/EØS-land eller Schweiz".
Denne overskrift er valgt, fordi de fleste flytter til Sverige, og de fleste af resten flytter til et EU-land. Men den mest præcise overskrift ville være "jeg vil.... flytte til EU/EØS-land eller Schweiz".
Re: Benytte Schweiz til fs efter EU-reglerne
Fundiver...
Tak for et hurtigt, kort, præcist, kompetent og udtømmende svar
.
Det er simpelthen bare lækkert med dette forum i baghånden. Tak for det store arbejde i udfører !.
Betaler herefter mit kontingent med endnu større glæde end før
Kristian
Tak for et hurtigt, kort, præcist, kompetent og udtømmende svar
Det er simpelthen bare lækkert med dette forum i baghånden. Tak for det store arbejde i udfører !.
Betaler herefter mit kontingent med endnu større glæde end før
Kristian