Kan HAN familisammenføres med VORES datter??!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AMJ

Kan HAN familisammenføres med VORES datter??!

Indlæg af AMJ » 26.06.2011 18:34:57

Godaften Forum...

Jeg har et spørgsmål som jeg enligt aldrig har tænkt på.. Og hvilket højstsandsynligt heller ikke kan lade sig gøre :)

Men her kommer det så.. Kan min mand og vores datter familiesammenføres her i DK??

Det ser således ud.

-Jeg er 25 år og dansk.
- Han er 27 og Tyrkisk.
- Vi har tilsammen en datter på 3år ( som er dansk statsborger og bor her i Dk med mig)
- Vi har været gift i 2 år. han har været her adskillige gange.
- Vi har ikke søgt Fs da jeg for 2 år siden modtog kontant hjælp i 9 mdr.. Ærgeligt ærgeligt da vi ellers opfylder alle andre krav.. Øvsen bøvsen..

Ha en go aften :)

fundiver199

Re: Kan HAN familisammenføres med VORES datter??!

Indlæg af fundiver199 » 26.06.2011 19:30:53

Jeg går ud fra, at du mener, om din mand kan søge familiesammenføring med jeres datter i stedet for med dig. Og det korte svar er, at nej, det kan ikke lade sig gøre efter gældende dansk lov.

Så I må enten vente, til der er gået 3 år, eller benytte jer af "EU-løsningen", som du kan læse om her på hjemmesiden under "jeg vil...". I kan også søge og få afslag, og så herefter lægge sag an imod den danske stat med påstand om, at den krænker både dine og jeres datters menneskerettigheder. Men inden I kommer så langt, så vil de 3 år være gået, så det er ikke nogen hurtigere løsning end bare at vente.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan HAN familisammenføres med VORES datter??!

Indlæg af mh1 » 27.06.2011 08:04:53

Hvis din mand kan finde et job i DK og få arbejdstilladelse (svært), så kan han få en opholdstilladelse uafhængigt af dig.

Undersøg mulighederne for at han kan komme på andre tilladelser end familiesammenføring.

Har han en uddannelse, som evt. uden videre kan bruges i DK?

Eller har I mulighed for at få ham ind på en uddannelse i DK? På de videregående uddannelser er der nogle få legater til udvekslingsstuderende, og der er private fonde der giver legater også. Han skal kunne engelsk/dansk på højt niveau for at det er en mulighed.

Tyrkiske statsborgere, der bliver udsendt af arbejdsgiver for at udføre arbejde i DK har ret til 3 mdr.s visumfrit ophold. Jo flere ophold i DK, jo bedre chancer for at finde job, skabe kontakter osv. (se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ydelse.htm)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar