Den første medborgerskabsprøve
Den første medborgerskabsprøve
Jeg synes, det er mærkeligt, at der slet ikke er kommet noget status om den første medborgerskabsprøve. Er der slet ikke nogen, der har prøvet den? Og hvis ikke, hvorfor har man ikke, når der var mulighed for det?
-
fundiver199
Re: Den første medborgerskabsprøve
Jeg har hørt om en person (veluddannet kvinde), der var oppe til prøven. Hun bestod og fandt den relativt let. Der er cirka 100 siders forberedelsesmateriale, som hun havde studeret grundigt.
Jeg vil anbefale alle, som ønsker at søge om tidsubegrænset ophold efter de danske regler, at tage medborgerskabsprøven i stedet for at ligge og rode med frivilligt arbejde, som man alligevel ikke kan vide, om man får godkendt eller ej. Frivilligt arbejde er en fin ting, men man bør udføre det, fordi man har lyst til det, og ikke i håb om at få "15 point".
Jeg vil anbefale alle, som ønsker at søge om tidsubegrænset ophold efter de danske regler, at tage medborgerskabsprøven i stedet for at ligge og rode med frivilligt arbejde, som man alligevel ikke kan vide, om man får godkendt eller ej. Frivilligt arbejde er en fin ting, men man bør udføre det, fordi man har lyst til det, og ikke i håb om at få "15 point".
Er det ikke underligt, at ingen har snakket om det her på dette forum? Eller at der ikke var en pressemeddelelse om det på US hjemmeside? Der var hullaballoo om, hvor mange var op til indvandringsprøven, og hvor mange bestod (Indvandringsprøven kickstartet med flotte resultater). Synes du ikke, at det er alt for stille med hensyn til medborgerskabsprøven?
Min ægtefælle tog medborgerskabsprøven den 6. juni. Hun bestod uden problemer (14 rigtige ud af de 15 spørgsmål) og var sur på sig selv over det spørgsmål hun svarede forkert på (spg 2). Hun havde skimmet de 100 sider igennem, men ikke brugt særlig meget tid på forberedelse (et par aftener). Det der nærmest irriterede hende mest var at hun ikke måtte forlade lokalet selvom hun (og de fleste andre) var færdige efter 5 minutter, men skulle blive siddende en halv time.
Kort sagt, for hende bestemt et godt alternativ til mindst 1 års aktiv deltagelse i bestyrelse, organisationer, m.v. ... vi har bare måtte vente alt for længe på medborgerskabsprøven.
Prøven (inkl rettelsesblad) findes på:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/p ... roeven.htm
Kort sagt, for hende bestemt et godt alternativ til mindst 1 års aktiv deltagelse i bestyrelse, organisationer, m.v. ... vi har bare måtte vente alt for længe på medborgerskabsprøven.
Prøven (inkl rettelsesblad) findes på:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/p ... roeven.htm
Tja så akn vi jo forvente at prøven bliver strammet en del op her i den nærmeste fremtid
det skulle jo helst ikke være for let at bestå den prøve
Det skal jo helst være umuligt