Tilknytningskravet
-
fundiver199
Re: Tilknytningskravet
Nej. Du skal også være gift med hendes biologiske mor, og det er du jo efter det oplyste ikke, da du er gift med en anden kvinde.
mange tak for jeres gode og hurtige svar!
Dejligt med saa mange flike mennesker!
Mvh. Lange
Dejligt med saa mange flike mennesker!
Mvh. Lange
Hvad hvis din nuværende kone adopterer din datter? SÅ skulle et dansk pas da være muligt eller?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ lange:
Var du gift med din datters mor, da din datter blev født?
Hvis JA, så har din datter ret til dansk statsborgerskab.
Hvis NEJ, så har hun IKKE
Hun vil kunne SØGE om det, men har ikke automatisk KRAV på det (og det hjælper altså ikke, krikris, hvis langes thailandske kone adopterer datteren!)
UANSET, om din datter har ret til dansk statsborgerskab eller ej, så kan du, som fundiver skriver, IKKE få dispensation for nogen som helst af kravene til familiesammenføring med din kone, da det som jeg skrev er et KRAV at DIN DATTER skulle have boet i Danmark, og at du skulle have haft mindst normalsamvær med hende (mindst hver anden week-end + ferier).
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm :
"Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)"
Var du gift med din datters mor, da din datter blev født?
Hvis JA, så har din datter ret til dansk statsborgerskab.
Hvis NEJ, så har hun IKKE
Hun vil kunne SØGE om det, men har ikke automatisk KRAV på det (og det hjælper altså ikke, krikris, hvis langes thailandske kone adopterer datteren!)
UANSET, om din datter har ret til dansk statsborgerskab eller ej, så kan du, som fundiver skriver, IKKE få dispensation for nogen som helst af kravene til familiesammenføring med din kone, da det som jeg skrev er et KRAV at DIN DATTER skulle have boet i Danmark, og at du skulle have haft mindst normalsamvær med hende (mindst hver anden week-end + ferier).
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm :
"Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)"
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Igen!
Jeg har lige set i den nye FA1 ansoegningspakke, under punkt #9, tilknytning til Danmark, hvor der staar foelgende:
Har du gennemført et kursus i dansk på minimum A1-niveau?
Hvis ansoeger svarer nej til dette kan det give nogen problemer, naar jeg har vaeret dansk statsborger hele mit liv 39 aar.
jeg kan ikke se de skriver nogen steder, at dette krav bortfalder, hvis jeg har vaeret dansk statsborger i mere end 28 aar?
Haaber nogen kan hjaelpe med at klarlaegge dette en gang for alle, saa min kone kan faa ro i sjaelen!
Med venlig hilsen,
Lange.
Jeg har lige set i den nye FA1 ansoegningspakke, under punkt #9, tilknytning til Danmark, hvor der staar foelgende:
Har du gennemført et kursus i dansk på minimum A1-niveau?
Hvis ansoeger svarer nej til dette kan det give nogen problemer, naar jeg har vaeret dansk statsborger hele mit liv 39 aar.
jeg kan ikke se de skriver nogen steder, at dette krav bortfalder, hvis jeg har vaeret dansk statsborger i mere end 28 aar?
Haaber nogen kan hjaelpe med at klarlaegge dette en gang for alle, saa min kone kan faa ro i sjaelen!
Med venlig hilsen,
Lange.
-
fundiver199
Det er en del af det "nye" tilknytningskrav, at ansøger skal have besøgt Danmark mindst 2 gange, og have gennemført et kursus i dansk på niveau A1. Men da tilknytningskravet jo bortfalder, hvis referencen har været dansk statsborger i 28 år, har det ingen relevans for jer. Din kone skal derfor bare svare "nej".