Turist visum - arbejdsløs!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fortvivletDK

Turist visum - arbejdsløs!

Indlæg af fortvivletDK » 03.06.2011 08:34:10

Dette er til dels blevet besvaret før i andre sammenhænge, men håber der er en som alligevel lige vil forsøge at give et klart svar.
Min mand vil søge om 3 måneders turistvisum fra ankara, selvfølgelig med en invitation fra mig, hvor jeg også skriver under på at jeg står inde for de økonomiske udgifter under opholdet. Han er dog arbejdsløs, men vil kunne fremvise en bankbog med tilstrækkelige midler, da han har haft job som ingeniør indtil nu, og har en opsparing. Hvad er hans chancer for at kunne få visumet? det skal her også siges at han før har været i danmark på studievisum i ca ½ år. Det der bekymre mig er bare at han ikke er i arbejde pt. Vil dette have en negativ effekt på vores sag?

fundiver199

Re: Turist visum - arbejdsløs!

Indlæg af fundiver199 » 03.06.2011 08:48:59

Den er nok meget tæt på 100%. Ægtefæller får altid visum, med mindre:

1) Der er tale om et proforma- eller tvangsægteskab

2) De har indrejseforbud i Danmark

3) Et andet schengenland mener, at de er til fare for den offentlige sikkerhed f.eks. pga. terrormistanke

4) De er fra Irak eller Somalia

Hvis intet af det ovenstående er tilfældet for din mand, så vil en visumansøgning blive imødekommet, og hans jobsituation og økonomi er fløjtende hamrende ligegyldig i den forbindelse.

Du har nok ladet dig forvirre af nogle tråde, hvor folk har ønsket at invitere deres kærester eller søskende eller fætre og kusiner, men det er en helt anden situation.

Det klare udgangspunkt i dansk lov er, at der altid bevilges visum til besøg hos den nærmeste familie dvs. ægtefælle samt biologiske forældre og børn, men mindre nogle helt særlige forhold taler imod det jævnfør de 4 punkter, jeg har listet op.

fortvivletDK

Re: Turist visum - arbejdsløs!

Indlæg af fortvivletDK » 03.06.2011 08:57:12

Var ikke klar over at der på den måde blev skelnet imellem graden af slægtsskab. Nu har jeg fået håbet tilbage :D

Besvar