[Fundet] Bolig søges i Malmø per august/september

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
simtex

[Fundet] Bolig søges i Malmø per august/september

Indlæg af simtex » 31.05.2011 20:00:27

Hej

Hvis der er nogen på dette fantastisk forum, der kan hjælpe mig og min Amerikanske kæreste (kone til den tid) med at finde en lejlighed i Malmø, vil vi være evigt taknemmelige. Vi søger også andre steder, men det kunne jo være der var nogen her der kunne være behjælplige ligesom i har været så mange gange før.

Her er lidt mere info angående vores bolig jagt.
Alt har interesse, men vores drømmelejlighed er på minimum 2 værelser, ligger tæt på øresundsforbindelsen og har en fornuftig størrelse badeværelse. Vi kigger efter lejligheder der koster op til 8000 SEK, og som kan lejes for minimum 6 måneder.
Lidt om os:
Vi er til den tid nygifte og leder efter et hyggeligt sted hvor vi kan flytte ind sammen. Vi er begge stille og rolige, og har hverken husdyr eller ryger. Med andre ord skal vi nok passe rigtig godt på din lejlighed og behandle den som var det vores egen. Vi elsker mad og fremmede kulturer og vil fra vores base i Malmö forsøde livet med rejser til det øvrige Europa. Jeg arbejder i København som fuldtids IT-konsulent, og har gjort det de seneste 2 år, så der er styr på økonomien. Min kone ønsker at påbegynde sin master grad og har en bachelor i psykologi.

Håber der er nogen der kan hjælpe os med at finde en lejlighed.
Kontakt: mail@sjkp.dk eller 30 68 79 42
Senest rettet af simtex 09.06.2011 19:16:02, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Re: Bolig søges i Malmø per august/september

Indlæg af fundiver199 » 01.06.2011 07:29:13

"tæt på øresundsforbindelsen" er jo det, som alle danskere og også rigtig mange svenskere, der arbejder i København, er interesserede i. Så I gør jeres boligsøgning betydeligt nemmere, hvis I er villige til at gå lidt på kompromis med det krav. Der kan formentlig let være flere tusinde kroner om måneden at spare på huslejen ved at finde en bolig, som ikke ligger "tæt på Øresundsforbindelsen". Og er man villig til at nøjes med en bolig, der ligger "langt fra Øresundsforbindelsen", kan man få helt reele lejligheder i boligselskaber med tidsubegrænset lejekontrakt efter at have været skrevet op i nogle få måneder.

simtex

Indlæg af simtex » 01.06.2011 21:19:37

Tak for input, fund. Som jeg har forsøgt skrevet er det ikke noget ultimativt krav, og jeg har da heller intet problem med at hoppe på jernhesten inden at jeg skal med toget. Men alt andet lige er der jo mere spændende ting end transport til og fra arbejde i livet, så jo mindre jo bedre :).

Prisen er ikke super vigtig for os, jeg vil heller betale lidt ekstra for en ok lejlighed et ok sted end spare de penge, da vi alligevel ikke regner med at flytte tilbage danmark indenfor en overskuelig fremtid. Men bil kommer vi nok ikke til at få, så det må desværre ikke være alt for langt væk fra offentlig transport.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.06.2011 05:58:09

Det er selvfølgelig helt op til jer. Men hvis I har råd til at betale 8.000 SEK for en 2-værelses, som i Sverige er en ekstremt høj leje, så kunne I jo også sagtens få råd til en bil, som du kunne bruge til at køre til og fra den nærmeste station på Øresundsbanen, hvis I i stedet kan få en lejlighed for f.eks. 4.000 SEK. Biler koster ikke ret meget i Sverige, og både benzin, ejerafgift, forsikring og vedligeholdelse er også billigere end i Danmark.

Og ellers kan man jo også bosætte sig inden for cykelafstand af nogle af de mange stationer på banen, som ligger i andre byer end Malmø.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 02.06.2011 06:58:11

Til august åbner Malmös nye ringbane i øvrigt, så bliver der jernbanestationer i Rosengård, Persborg, og Svågertorp genåbner. Pendler man til København, kommer man dog til at skulle skifte tog ved enten Malmö C, Triangeln eller Hyllie.

Og ellers er der jo stadig fine togforbindelser fra Burlöv (Arlöv), Åkarp, Hjärup (Jakriborg), Lund C og Gunnesbo.

Henrik S

Indlæg af Henrik S » 02.06.2011 10:55:49

Er selv flyttet til Landskrona, og jeg kan hilse og sige, at der er ganske mange ledige lejligheder her, og komfortabelt tog til København på én time.
Det kører en gang i timen, i myldretiderne endda oftere.

Lejlighederne er også til at betale, der er flere fine toværelses til omkring 4000 SEK om måneden.

Desuden er byen ikke større, end at de fleste steder ligger inden for cykelafstand af stationen ;-)

alog

Indlæg af alog » 02.06.2011 11:58:27

Jeg står i samme situation som simtex, så jeg tillader mig at blande mig.

Henrik S: Du siger der er mange ledige lejligheder i Landskrona. Den sidste måned har jeg ledt som en gal efter en lejlighed - bl.a i Landskrona.
Kan du evt nævne et af de boligselskaber hvor der er ledige lejligheder ??
Din hjælp vil være guld værd!

Henrik S

Indlæg af Henrik S » 02.06.2011 13:17:12

Hej alog og andre

Google er din ven, søg på "lägenhet landskrona" så dukker der links op.
Så er det bare at gå ind på¨siderne og kigge.

Samme gælder i øvrigt givetvis for andre byer.

Besvar