Hej
Jeg kunne ikke komme igennem til udlændingeservice idag så jeg prøver lige at spørge herinde,for jeg går ud fra at jeg nok vil få flere forskellige svar afhængig af hvem jeg spør`..
Min kone skal have et "letter of leave" fra sin arbejdsplads,og jeg ved ikke hvilken tidsperiode der skal stå på sådan et brev. Ambassaden skriver at der kan gå fra 4-12 uger fra man søger til man har fået visum. Andre steder herinde hører jeg at folk venter op til 4 måneder på visum.
Hvad er jeres erfaring, skal det være en "valgfri tidsperiode for orlov" eller kræves der specifikke datoer for orlovs-perioden??
PS: Et andet problem bliver jo også at få fly-billetter til rimelig pris og så ville det jo være bedst at få orlov i en valgfri periode. Man kan risikere at betale 14000 istedet for 5000 hvis man ikke har lidt tid at løbe på.
Tak og undskyld min ringe tålmodighed.
Keff
Letter of leave
-
matildeudenh
På det brev jeg har fået med mit spørgeskema står der, at sagsbehandlingstiden pt er 6- 8 uger, så hvis jeg var jer, ville jeg vælge en periode der først startede om 3 måneder, sådan at de har tid nok.
Ang. flybillet har jeg selv bæret i den situation, da ambassaden i Nairobi jo vil have vedlagt en bestilling på en flybillet - imidlertid er der ikke nogen selskaber der vil holde en billet så længe som man skal vente, så jeg har betalt med det samme, men valgt en mulighed, hvor afgangen kan ændres, sådan at hvis sagsbehandlingen trækker ud kan min kæreste komme lidt senere. Det skal jeg selvfølgelig betale for, men stadig.
Det er mit indtryk, at US gerne vil hjælpe en, så man kan nå en planlagt afgang, forudsat at ansøgningen er indgivet i god tid. Min kærestes sag er f.eks. muligvis blevet forsinket af juleferien - jeg kunne heller ikke komme igennem forleden.
Jeg ved ikke rigtig, om det var et svar, men jeg tror bare, det gælder om at vælge en periode om tilpas lang tid, og gerne uden for flysæsonen, og så vente, men jeg tager det forbehold, at det endnu ikke er lykkedes for os at få visum- kun at søge...
Mh
Matilde
Ang. flybillet har jeg selv bæret i den situation, da ambassaden i Nairobi jo vil have vedlagt en bestilling på en flybillet - imidlertid er der ikke nogen selskaber der vil holde en billet så længe som man skal vente, så jeg har betalt med det samme, men valgt en mulighed, hvor afgangen kan ændres, sådan at hvis sagsbehandlingen trækker ud kan min kæreste komme lidt senere. Det skal jeg selvfølgelig betale for, men stadig.
Det er mit indtryk, at US gerne vil hjælpe en, så man kan nå en planlagt afgang, forudsat at ansøgningen er indgivet i god tid. Min kærestes sag er f.eks. muligvis blevet forsinket af juleferien - jeg kunne heller ikke komme igennem forleden.
Jeg ved ikke rigtig, om det var et svar, men jeg tror bare, det gælder om at vælge en periode om tilpas lang tid, og gerne uden for flysæsonen, og så vente, men jeg tager det forbehold, at det endnu ikke er lykkedes for os at få visum- kun at søge...
Mh
Matilde