Bankgaranti eller ej

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Stiggan

Bankgaranti eller ej

Indlæg af Stiggan » 17.05.2011 08:55:54

Hej, jeg er ny her så jeg håber mit spørgsmål må komme på her.
Jeg har mødt en dejlig au pair pige her, og vil vil gerne blive samme, men der er jo lige det med bankgarantien, som jeg ikke kan still.
Men nu har jeg hørt fra flere steder af, at man skal ikke still med den bank garanti, hvis man har børn, og det skulle være lige meget om de bor hos en eller ej.
Mit spørgsmål er, er det rigtigt man ikke skal still med den bank garanti ?
Hvis man ikke skal, hvad skal jeg så gøre nu, skynde mig og blive gift med hende eller ej.
Det skal lige siges at hende den au pair pige søger pt om forlængelse på sit ophold her i Dk, som au pair, så skal hun stadig gøre det, eller hvad skal hun gøre ?
Jeg er mega forvirret omkring alle de regler vi har her i Danmark.
Håber virkelig der er nogle der er skrap i de regler.
På forhånd tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Bankgaranti eller ej

Indlæg af mh1 » 17.05.2011 09:23:55

Hvis den ægtefælle/samlever (og der skal have været etableret et længerevarende samliv først), der bor i DK, har 'særbørn', dvs. børn med en anden, og de to forældre har en aftale om mindst normalt samvær OG dette samvær rent faktisk finder sted, så kan man SØGE om dispensation fra de almindelige krav for familiesammenføring, bl.a. sikkerhedsstillelse.

Du og din kæreste har ikke noget samliv, da hun jo bor hos sin au-pair familie. I kan altså ikke søge om familiesammenføring, uden at gifte jer først.

Du oplyser ikke, om du og din fhv. kæreste/samlever har normal samværsordning om jeres barn/børn. Hvis ikke i har det, så kan du ikke bruge børnene som begrundelse for at søge om dispensation fra kravene.

Hvis du vil læse mere, kan du gå ind på www.nyidanmark.dk og finde alle reglerne for familiesammenføring.

Hvis jeres forhold er virkelig seriøst kan du også læse her om muligheden for at undgå diverse krav ved at flytte ud af DK i en periode: http://www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil/sverigeeu
mh
Rådgiver for ÆUG

Stiggan

Indlæg af Stiggan » 17.05.2011 19:30:40

Jeg takker for svaret, og tilføjer lige.
At jeg har samkvem med mit barn, rigtig meget endda.
Det der med at flytte ud af landet, kan ikke lade sig gøre idet jeg vil miste en del kontakt med mit barn, og det vil jeg ikke.
Og afventer lige hends situation, omkring hendes forlængelse på hendes ophold her som au pair, for hun søger samtidig om at komme til norge, som au pair.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 18.05.2011 04:50:31

Som skrevet, så kan du søge om dispensation for diverse krav, når du har et særbarn som du har mindst normalsamvær med.

Men du og din kæreste bliver nødt til at blive gift, for at hun kan søge om familiesammenføring, da I ikke har boet sammen i længere tid (18 mdr. som tommelfingerregel), og det kan I så heller ikke komme til, hvis hun flytter til Norge. Men gør hun det i en periode, så er der jo tid til at se om forholdet er alvorligt nok til at I vil giftes.
mh
Rådgiver for ÆUG

Stiggan

Indlæg af Stiggan » 19.05.2011 10:55:02

Hej mh, du skal have rigtig mange gange tak, for din svar, jeg er blevet en del klogere, på den her jungle omkring regler og paragraffer.
Og ja du har helt ret i jeg får at se om det her såkaldte forhold vi har, er så seriøst.
Hilsen
Stiggan.

Besvar