faldt for en - afslag asyl --- hjæælp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pigebarn

faldt for en - afslag asyl --- hjæælp

Indlæg af pigebarn » 17.05.2011 13:28:39

Hej er nye her inde og håber i kan hjælpe mig ..

Jeg er blevet forelsket i en fyr som har fået afslag på sin asyl, og skal tilbagesendes til Afganistan om 2 uger, hans advokat siger at de ikke sende ham tilbage fordi han har ringet ud til US, og de har sagt det samme, men han selv siger at de sender ham som dommer sagt..

hvis han blir sendt hjem blir jeg tvunget til at gifte mig med en som jeg slet ikk kender og er mange år ældre end mig, fordi jeg er opnået i det alder at man skal blive gift.

mon det hjælper hans sag om at ikke bliv sendt hjem, når det handler om tvangsægteskab, jeg kender ikk så godt reglerne.. :?

jeg har selv ubegrænsede opholdtilladelse og ha boet i DK i 10 år.

fundiver199

Re: faldt for en - afslag asyl --- hjæælp

Indlæg af fundiver199 » 17.05.2011 13:53:50

Du skal søge hjælp og rådgivning et sted, hvor man er vant til at hjælp unge, som er i fare for at blive tvangsgift.

Der findes forskellige private organisationer, som arbejder med dette, og Udlændingeservice har også en rådgivning for unge, som er under pres fra deres familie for at indgå et ikke-ønsket ægteskab. Det kan du læse om her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... enfoering/

Du kan også forsøge at bede dine forældre om at læse reglerne for familiesammenføring. Så vil de nemlig opdage, at ham, som de ønsker at gifte dig med, sikkert slet ikke kan få opholdstilladelse i Danmark, selvom I bliver gift. Når du kun har boet her i 10 år, opfylder I f.eks. nok ikke tilknytningskravet.

Så hvis målet er, at denne mand skal have opholdstilladelse i Danmark, så er det sikkert alligevel forgæves, at du gifter dig med ham.

pigebarn

Indlæg af pigebarn » 17.05.2011 14:01:34

så dvs han bliver sendt hjem alligevel selvom hvis jeg bliver gift med ham og beviser US at vi er gift eller noget .. så han har slet ikk noget chance for at blli her .. :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.05.2011 14:05:39

Nej chancerne er nok ikke ret store. Med mindre der er en eller anden særlig grund til, at du ikke kan bo i Afghanistan, så vil man sige, at I bare kan leve sammen der. Og det er slet ikke sikkert, at I kan få lov at gifte jer i Danmark. Normalt kræver det således, at begge parter har såkaldt "lovligt ophold". Og det har en asylansøger ikke.

Men hvis du virkelig elsker ham, så kan du gifte dig med ham i Afghanistan, og så må I jo søge familiesammenføring bagefter og se, hvad der sker. Hvis du er dansk statsborger, kan du også vælge at flytte til et andet EU-land f.eks. Sverige, så I kan bruge EU-reglerne.

pigebarn

Indlæg af pigebarn » 17.05.2011 14:18:09

det er svært når jeg ikke kan bo der, og det tag også hundrede år for familiesammenføring med al de point man skal ha .. :(

men så kan jeg heller ikke forstå hvorfor hans advokat siger det hjælper og han ikke bliver sendt hjem, om så han lyver ved jeg ikke ..

Tak for svaret :(

Besvar