Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
smukkemolly51
Hejsa...
Har læst mig til mange gange, at det er en god ide, at vi kan vise at min mand har noget og komme tilbage til Algeriet for. Så hvad hvis han vedlægger at han skal tilbage til akadamidet (staves", vil det så hjælpe os i vores tilfælde, især når han er fra asyl landsgruppen. ??
Ved godt næsten spørgsmål skulle postes under fs. men der er nok nogen der kan svare hurtigt på det her. Er det rigtig at hvis jeg begynder med en videre gående uddannelse, at jeg ikke skal stille en bankgaranti ved søgning om fs ti min mand? Og hvis ikke. Så skal man vel det, når uddannelsen er færdig og det er jo sjældent at noget vare mere end 7 år
/Louise
-
ZB
Hej
Jeg håber jeg har forstået dine spg. rigtigt og vil godt svare:
- Ja, til visumansøgning skal han vedlægge bevis for at han har job eller uddannelse han skal hjem til. Du kan spørge på ambassaden for specifikke papirer.
http://www.ambalgier.um.dk/da
- Nej, der er ikke rabat på bankgarantien for studerende. Alle skal stille bankgaranti ved FS på nær reglen om særbørn fra tidligere forhold eller meget svær sygdom.
-
smukkemolly51
Jeg mente nok at man stadig skulle stille en bank garanti, selvom man er på en videre gående uddannelse. Det var efter at have talt med en igår, at jeg blev lidt i tvivl..
Ok så hvis han kan få et skolebevis på at han skal tilbage og studere så vil det være perfekt ?
Angående den link, hvis man ringer, så kan de kun tale fransk. Og ikke stille en videre, selvom det er den "danske ambassade" og hvis man sender en mail, så tager der mindst 100 år at få besked tilbage, hvis man får det

-
ZB
Okay, aldrig så godt med forvirrende spg og svar, men konklusionen er i jeres situation, at du desværre er nødt til at stille bankgarantien ved FS på de 57.000 kr i 7 år til han kan få den permanente OT...
prøv at finde en person, der er rigtig supergod til fransk - måske er der en herinde der gider hjælpe dig med at oversætte emails? Så kan du få opklaret om det er hans studiebevis er nok...det burde US altså også kunne svare dig på hvad der skal vedlægges fra ALgeriet... sig du ikke forstår ambassadens hjemmeside, men om det er korrekt der skal vedlægges dit og dat...
-
smukkemolly51
Måske fik jeg skrevet det forkert. For mail's er godt nok på dansk. Men tager meget laaaaaaaaaang tid før man får retur.
Men det er hvis man ringer derned, så snakker de kun fransk. Men ellers måske skulle man ringe til den algeriske ambassade i Danmark, de kan jo ihvertfald snakke dansk og må da også vide lidt

-
smukkemolly51
Kom lige til at tænke på noget... hehe det er jo altid godt, for så fungere den da oppe på øverst etage
Men :
Når nu min mand går på ambassaden, skal han så have vores vielse attest med, så frem skal det være orginalen, eller kan det være lige meget. ?? For jeg er meget i tvivl her
Samtidig hvis han skaffer de papir der viser han skal tilbage for at gå i skole. Så vil de ikk eblive mistænksom. Er så bange for at han skal få et afslag, bare fordi han kommer fra et asyl land. Og at de skal tro at han vil blive i Danmark
Ellers noget godt vi kan gøre??
/Louise
-
jerry
- Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige
Med hensyn til jeres vielses attest saa ta' en kopi af den men medbring originalen i tilfælde at de spörger om den. Det har vi gjort i Tyrkiet og de gange de har gennemgaaet papine har de bedt min mand om at se den originale vielsesattest plus de originale bankböger(som man har i Tyrkiet, ved ikk om det er samme system i din mands hjemland), men det er kopierne de har beholdt.