PROCESSUELT OPHOLDSTILLADELSE
PROCESSUELT OPHOLDSTILLADELSE
Hej!
Jeg har været hos flytning hjælp i København (Nørrebrogade 32), til at spørge om man kan få Processuelt Opholdstilladelse imens US behandler sagen (FS), og de sagde til mig at man får Processuelt Ophold med det samme, er der nogen der rigtig kan bekræfte det her?
Er det også det samme når man ansøger 2 dage, en uge ...før visum udløber?
Jeg ser frem til at høre fra dem.
Mange tak.
Uffe*
Jeg har været hos flytning hjælp i København (Nørrebrogade 32), til at spørge om man kan få Processuelt Opholdstilladelse imens US behandler sagen (FS), og de sagde til mig at man får Processuelt Ophold med det samme, er der nogen der rigtig kan bekræfte det her?
Er det også det samme når man ansøger 2 dage, en uge ...før visum udløber?
Jeg ser frem til at høre fra dem.
Mange tak.
Uffe*
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: PROCESSUELT OPHOLDSTILLADELSE
Ja, man får processuelt ophold, medmindre ens ansøgning er åbenlyst håbløs - fx fordi man har søgt før, fået afslag og søger uden at forholdene har ændret sig overhovedet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok, jeg mener at vores sag svar næsten til alle krav, kun en Bankgaranti mangler (som er heller ikke stor problem), og jeg har hørt at den kommer i spil når SU har godkendt ansøgningen.
Vi har ikke ansøgt før...det bliver først gang...
Men Jeg vil gerne spøre om man kan godt ANSØGE SELVOM DER KUN ER EN UGE TILBAGE FØR VISUM UDLØBER!
Vi har ikke ansøgt før...det bliver først gang...
Men Jeg vil gerne spøre om man kan godt ANSØGE SELVOM DER KUN ER EN UGE TILBAGE FØR VISUM UDLØBER!
Du SKAL ansøge før visum udløber. Ellers bliver ansøgningen afvist og din ægtefælle udvist selvom I opfylder alle krav.
MSH.
MSH.
Ok, du mener at hvis visum udløber d.30 Maj...så man kan godt ansøger den 24 Maj fx?
Er det okay såden? For visum udløber 6 dage senere og jeg tror at når visum udløber man ikke har fået svar yet!
Det er here som jeg vil gerne at forstå¨.
Tak
Er det okay såden? For visum udløber 6 dage senere og jeg tror at når visum udløber man ikke har fået svar yet!
Det er here som jeg vil gerne at forstå¨.
Tak
Jeg synes der bliver svaret ret klart men anyway:
Du skal ansøge inden visum udløber og det kan du gøre helt op til selve dagen for visum udløb. Dvs. blot du ansøger senest den 30. maj bliver der tildelt processuelt ophold.
Du kan selvfølgelig ikke få svar inden visum udløber. Derfor stempler Udlændigeservice i passet at hun har processuelt ophold og derfor kan opholde sig i Danmark.
Du skal ansøge inden visum udløber og det kan du gøre helt op til selve dagen for visum udløb. Dvs. blot du ansøger senest den 30. maj bliver der tildelt processuelt ophold.
Du kan selvfølgelig ikke få svar inden visum udløber. Derfor stempler Udlændigeservice i passet at hun har processuelt ophold og derfor kan opholde sig i Danmark.
jaa du kan søge d. 24 maj....
når i har afleveret ansøgningen kan din kone blive, hun får det der hedder processuelt ophold. ca en mdr efter i har afleveret ansøgningen får i brev fra us om hvor lang tid de forventer jeres ansøgning ville tage, dvs den ventetid i skal vente i.
det kan være alt fra 3-7 mdr...
i det brev ville der også stå, hvis de mangler flere oplysninger. samt at din kone opholder sig på det der hedder processuelt ophold og hvad det indebære.
når i har afleveret ansøgningen kan din kone blive, hun får det der hedder processuelt ophold. ca en mdr efter i har afleveret ansøgningen får i brev fra us om hvor lang tid de forventer jeres ansøgning ville tage, dvs den ventetid i skal vente i.
det kan være alt fra 3-7 mdr...
i det brev ville der også stå, hvis de mangler flere oplysninger. samt at din kone opholder sig på det der hedder processuelt ophold og hvad det indebære.