Mobiltelefoni i Sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anay

Mobiltelefoni i Sverige

Indlæg af anay » 08.05.2011 19:59:06

Jeg er på udkig efter et svensk mobiltelefoniabbonnement der kan bruges når min kone og jeg søger tilbage til Danmark. Dvs. at det skal være muligt at få en udskrift over hvem man har snakket med.

I Danmark har jeg CBB som er forudbetalt og det er muligt at gå ind og se på hjemmesiden hvem man har snakket med gennem tiden. Det er bare at søge i en bestemt tidsperiode og så kommer der en udførlig udskrift af tidspunkt, nummer, samtalelængde og pris på alle dem jeg har ringet til i det interval. Svenskere anbefalede Comviq, så det startede vi med at købe. Men det er åbenbart anonyme taletidskort hvor selskabet ikke registrerer hvem man ringer til. Der er ikke sådan en funktion på deres hjemmeside.

Hvad har folk af erfaringer?

skaanebo

Re: Mobiltelefoni i Sverige

Indlæg af skaanebo » 08.05.2011 21:01:36

Hvis du tegner abonnement i stedet for at anvende taletidskort, så kan du også få en udførlig udskrift af førte samtaler. Også hos Comviq/Tele2.

Taletidskort er derimod mere besværligt, og her skal man nok forbi kundeservice og evt. betale for at få en udskrift af samtaler.

anay

Indlæg af anay » 08.05.2011 22:46:53

Jeg snakkede med Comviqs kundeservice og det er ikke muligt at få en udskrift af telefonsamtaler fra taletidskort. De siger at de ikke registrerer dem fordi mange kunder ikke ønsker det. Om det er rigtigt eller om det bare er ganske almindelig inkompetence ved jeg ikke. Men jeg kan dog konstatere at 9 ud af 10 gange er der "teknisk fejl" på deres hjemmeside når jeg forsøger at fylde på vha. et visakort (altså inden jeg skal indtaste kortoplysninger).

Men jeg forsøger nok tele2 så.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 09.05.2011 08:10:44

Tele2 er samme selskab som Comviq, så du får nok ikke nogen bedre kundeservice der ;)

I øvrigt er lovgivningen skruet sådan sammen, at alle teleselskaber SKAL registrere alle opkald, men om de vil tilbyde deres kunder at få disse udskrifter kan så være en anden sag.

Besvar