AKUT - hjælp ...
AKUT - hjælp ...
I application for schengen visa står der i nr. 21: Main purpose(s) of the journey! Hvad skal vi svare?
Det er til min tyrkiske kæreste!
Vi har gjort følgende:
- Besøge familie/venner
- Turisme
- Other: skal besøge min kæreste
Er det ikke fint? Ved ikke hvordan man præcis skal definere familie og venner .. Men vi har sat kryds i alle tre?
Det er til min tyrkiske kæreste!
Vi har gjort følgende:
- Besøge familie/venner
- Turisme
- Other: skal besøge min kæreste
Er det ikke fint? Ved ikke hvordan man præcis skal definere familie og venner .. Men vi har sat kryds i alle tre?
-
fundiver199
Re: AKUT - hjælp ...
Din kæreste skal sætte kryds ved "besøge familie/venner" og kun der.
Men vi er jo ikke familie? jeg er helt forvirret ....... Må man gerne sætte kryds der selvom man ikke er gift?
Derudover, skal vi da udfylde spørgsmål 34, 35 og 36?
Derudover, skal vi da udfylde spørgsmål 34, 35 og 36?
Venner og kærester kommer ud på et.
Tak!
Hvad med punkt 34, 35 og 36? - skal jeg undlade det? Mener jeg at udenrigsministeriet sagde til mig, er bare blevet i tvivl
Hvad med punkt 34, 35 og 36? - skal jeg undlade det? Mener jeg at udenrigsministeriet sagde til mig, er bare blevet i tvivl
-
fundiver199
Tag det nu helt roligt. Ansøgningsskemaet er ikke så detaljeret endda. Man skelner kun mellem, om man skal besøge nogen, om man er turist, om man er forretningsrejsende, eller om man f.eks. skal deltage i en konference eller et idrætsstævne. Så at besøge en kæreste hører også ind under at "besøge familie og venner", selvom ordet "kæreste" ikke er nævnt specifikt.
Din kæreste skal kun udfylde rubrik 34 og 35, hvis du er unionsborger og bor i et andet EU-land end det, hvor du er statsborger. Altså f.eks. hvis du er græsk statsborger og bor i Danmark. Eller er dansk statsborger og bor i Polen. Men ikke hvis du bor i det land, hvor du er statsborger, og som der søges visum til.
Din kæreste skal kun udfylde rubrik 34 og 35, hvis du er unionsborger og bor i et andet EU-land end det, hvor du er statsborger. Altså f.eks. hvis du er græsk statsborger og bor i Danmark. Eller er dansk statsborger og bor i Polen. Men ikke hvis du bor i det land, hvor du er statsborger, og som der søges visum til.
Tak! 
Min kæreste er på ambassaden nu! de påstår at han skal udfylde den der suplerende applikation!
Min kæreste er på ambassaden nu! de påstår at han skal udfylde den der suplerende applikation!
Senest rettet af Karakus 13.05.2011 11:40:18, rettet i alt 1 gang.
tja hvis i er i ankara på visumcenteret der, kan de godt være ret krakilsk, de er meget mere strikse der i forhold til centeret i Istanbul, eller det er hvertfald hvad vi har hørt og selv erfaret. vi søgte i ankara, de smed nogle dokumenter væk så de skulle eftersendes. ringede og sprogtestet min mand i telefonen for derefter at meddele ham at den test dumpede han, da jeg ringede og spurgte til hvad grunden hertil var, så sagde de dont worry we just do oure work. vi ventede i 29 dage. det på trods af at sagen hele tiden lå bonaparte på ambassaden, det betyder at den på intet tidspunkt var videre sendt til US... Det på trods af at reglerne siger at ambassaden skal give svar inden 15 dage ellers skal den videre sendes til US....
Vi var på intet tidspunkt tilfreds med behandlingen på ambassaden.
men så længe visummet er i hus, så finder man sig jo i meget.
Efter hvad jeg har hørt går det lettere i istanbul, det skulle vist være en norsk dame der sidder emd sagerne der... i ankara er det tyrkiske medarbejder der behandler sagerne......
Ventetiden skulle også være korter i istanbul
Vi var på intet tidspunkt tilfreds med behandlingen på ambassaden.
men så længe visummet er i hus, så finder man sig jo i meget.
Efter hvad jeg har hørt går det lettere i istanbul, det skulle vist være en norsk dame der sidder emd sagerne der... i ankara er det tyrkiske medarbejder der behandler sagerne......
Ventetiden skulle også være korter i istanbul
-
fundiver199
Kompetenceniveauet og/eller ledelsesniveauet på visummodtagelsescentrene i Tyrkiet er desværre ikke helt i top. Det supplerende schengenskema blev afskaffet pr. 1. januar 2011, og den besked burde naturligvis for længst være nået ud til alle de ansatte.Karakus skrev:Min kæreste er på ambassaden nu! de påstår at han skal udfylde den der suplerende applikation! det er jo løgn, hvad sker der... Skal have fat i ministeriet!
I må om nødvendigt kontakte Udenrigsministeriet og bede dem om at lære de ansatte på de danske repræsentationer op i gældende dansk lovgivning.
I kan sådan set også bare henvise dem til Ministeriets og US fælles hjemmeside og bede dem om at læse, hvad der står der:
http://www.nyidanmark.dk
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Durmaz, de har i hvert fald også haft en armenier ansat og de stakler, der løb ind i hende fik i den grad problemer. At ansætte en armenier til at betjene tyrkere svarer til at ansætte Pia Kjærsgaard til at betjene ortodokse muslimer, der søger familiesammenføring 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG