Selvstændig i dk og FS i sverige -hjælp-

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Selvstændig i dk og FS i sverige -hjælp-

Indlæg af fundiver199 » 06.05.2011 10:56:01

Det er din kone, som skal søge om visum, og ikke dig. Dine økonomiske forhold har ingen betydning for, om din kone kan få visum efter de ”almindelige” schengenregler. Generelt bevilges visum til besøg hos ægtefæller i Danmark altid med mindre:

1) Din kone er fra Irak eller Somalia

2) Din kone har indrejseforbud i Danmark

3) Din kone er registreret i SIS, fordi myndighederne i et andet schengenland mener, at hun udgør en sikkerhedsrisiko

4) Din kone giver udtryk for, at hun ikke har tænkt sig at rejse hjem igen

5) Din kone undlader at betale ansøgningsgebyr, undlader at vedlægge et gyldigt pas, undlader at vedlægge et pasfoto eller undlader at vedlægge et korrekt udfyldt ansøgningsskema

6) Ansøgningen på anden vis er mangelfuld, f.eks. fordi der mangler invitationsblanket fra dig eller en kopi af jeres vielsesattest, eller du har undladt at få dit ægteskab registreret i Danmark

known

Indlæg af known » 06.05.2011 12:21:39

Okay, kan den invitationsblanket hentes ned fra nettet.! Og jeg har aldrig fået registreret væres ægteskab i dk, er det noget jeg skal få gjort hurtigst muligt... - og og hva hvis vi søger schengenvisum via Sverige, skal ægteskabet stadig registreres i Danmark også

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 06.05.2011 12:27:26

Naturligvis bør din civilstand være korrekt i folkeregistret, så naturligvis skal du se at få det registreret, at du er gift. Danmark og Sverige udveksler den slags oplysninger, så om du gør det i Danmark eller i Sverige er underordnet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.05.2011 13:49:11

Du kan finde links til både ansøgnings- og invitationsblanket her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm

Dit ægteskab skal registreres i Danmark, før din kone søger visum. Så første skridt er at komme hen til kommunen og få ordnet den sag.

known

Indlæg af known » 11.05.2011 10:18:22

jeg har lige et spørgsmål angående registreringen af vores ægteskab, såvidt jeg forstår det skal jeg vise den "originale" vielsesattest, og da den jo desværre ligger hos min kone, ville det så kunne accepteres at kommunen at jeg giver dem en kopi af vielsesattesten.
- jeg skal også aflevere en oversættelse af vielsesattesten sammen, med selve attesten er det korrekt??

på forhånd tak

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 11.05.2011 11:25:17

Myndighederne vil givet foretrække at se en original eller en verificeret kopi (kopi med stempel fra en myndighed på at den svarer til originalen).

Om den skal oversættes afhænger af, om den er på engelsk (evt. både engelsk og et andet sprog), eller på et af de sprog, som myndighederne ikke vil acceptere (herunder tysk, fransk og spansk). Engelsk og nordiske sprog, bortset fra finsk, behøver ikke oversættes.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar