jeg har bor pt. i Helsingborg men vil gerne tætter på Malmø. men det ikke mit primær problem.
jeg blev gift Nov. 2010, jan 2011 begyndte vi at søge opholds tilladelse til min kone som bor i Palæstina, i slut jan mdr. sender hun alle dokumenter til den svenske ambassaden i Jerusalem,og i start af feb bliver hun indkaldt til samtale hos ambassaden hvor hun bliver spurgt nogle spørgsmål . (men i ramallah da, hun ikke kan kommer ind på israelsk område)
de sagde der ville gå 3-4 uger før migrationsverket ville modtage den.
i starten af apr. mødtager de den i sverige.
jeg har nu mailet med migrations værket og har fået dette svar :
Tack för ditt mejl.
Migrationsverket har mottagit ansökan.
Arbetsbelastningen är för närvarande hög och väntetiden för beslut är ungefär sju till nio månader från det att ansökan registrerats. En komplett ansökan går snabbare att handlägga.
I vissa fall kan det ta längre tid att avgöra ett ärende. Det kan till exempel bero på att verket behöver mer information från dig. Din handläggare kommer att ta kontakt med dig eller din anhöriga i Sverige om vi behöver mer information.
er det normalt det tager så lang tid? eller hvad kan jeg evt. gøre for at få den hurtiger igennem?
kan hun evt. komme op på turistvisum, også må vi håbe hun for opholdstilladelsen mens hun er på besøg?
Det er hårdt at skulle undvære sin eneste ene så længe.....
håber nogen kan hjælpe