fødsel i Dk
-
alialmosawi
fødsel i Dk
hej allesammen
jeg er dansk statsborger som har boet i sverige i 2 år nu, min kone ha haft opholdstilladels i sverige nu i 1 år.'
hun er gravid nu, jeg arbejder i dk og ha danske sygsikringbevis !!
mit spørgsmål er:
ha min kone ret til at føde i dk da jeg betaler skat i dk selvom hun kun ha opholdstilladelse i sverige ?
mvh. Ali
jeg er dansk statsborger som har boet i sverige i 2 år nu, min kone ha haft opholdstilladels i sverige nu i 1 år.'
hun er gravid nu, jeg arbejder i dk og ha danske sygsikringbevis !!
mit spørgsmål er:
ha min kone ret til at føde i dk da jeg betaler skat i dk selvom hun kun ha opholdstilladelse i sverige ?
mvh. Ali
Re: fødsel i Dk
Nej desværre det kan hun ikke. Eller jo men så skal hun selv betale for det.
Hej Ali
Den besked jeg har fået på Københavns Kommune er at det kan hun godt.
Ihvertfald, hvis det er grænsegænger-sygesikringsbeviset du har.
I skal blot registrere hende under dit sygesikringsbevis.
Det var den besked jeg fik, da jeg specifikt spurgte til evt. sygebehandling af min kone og vores barn i Dk, hvis vi ønskede det.
Venlig hilsen
Henrik
Den besked jeg har fået på Københavns Kommune er at det kan hun godt.
Det var den besked jeg fik, da jeg specifikt spurgte til evt. sygebehandling af min kone og vores barn i Dk, hvis vi ønskede det.
Venlig hilsen
Henrik
Senest rettet af Henrik S 03.05.2011 08:15:55, rettet i alt 1 gang.
Det er kun dig, der arbejder i Danmark, som har ret til at gøre brug af det danske sundhedsvæsen, og da din kone jo hverken bor eller arbejder i Danmark, så har hun (og jeres barn når det er født) ikke denne ret. Derimod kan hun jo frit gøre brug af det svenske sundhedsvæsen.
Desværre så vil man blive afvist på sygehuset. De er blevet meget skrappe med at spørge efter ens sundhedskort. og har man ikke det med jamen så bliver man afvist. Medmindre at man står og har akut brug for læge så blir man afvist.Henrik S skrev:Hej Ali
Den besked jeg har fået på Københavns Kommune er at det kan hun godt!
Det var den besked jeg fik, da jeg specifikt spurgte til evt. sygebehandling af min kone og vores barn, hvis vi ønskede det.
Venlig hilsen
Henrik
Jeg har åbenbart fået delvis forkert besked.
Ifølge denne folder, er ægtefælle og barn dækket af Danmarks sygesikring, hvis han/hun er uden beskæftigelse i bopælslandet.
http://www.kl.dk/ImageVault/Images/id_4 ... ndler.aspx
Ifølge denne folder, er ægtefælle og barn dækket af Danmarks sygesikring, hvis han/hun er uden beskæftigelse i bopælslandet.
http://www.kl.dk/ImageVault/Images/id_4 ... ndler.aspx