Visum til moster - deltagelse til bryllup i DK

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
alex

Visum til moster - deltagelse til bryllup i DK

Indlæg af alex » 27.04.2011 01:00:40

Hej alle kære mennesker..

Jeg skal giftes engang i Juli i Danmark, og jeg ønsker derfor at invitere min nære moster til at deltage i festlighederne. Hun bor i Pakistan og har familie der (så minimal formodning om at hun vil bosætte sig i DK efter visum udløb), og besøget skal kun vare 10 dage..

Er det på nogen måder muligt at invitere hende til min store dag? Jeg er iøvrigt selv dansk statsborger, og det er min mor også, hvis det evt. ville være nemmere for min mor at invitere moster?

Jeg har læst at at man normalt kun giver visum til personer fra asylgruppen hvis der er tale om ens ægtefælle, børn eller forældre :-( Men er der virkelig ingen løsninger på det?

fundiver199

Re: Visum til moster - deltagelse til bryllup i DK

Indlæg af fundiver199 » 27.04.2011 07:09:27

Umiddelbart nej. Men hver visumansøgning behandles i princippet helt individuelt af ambassaderne, og det er kun, hvis ambassaden er i tvivl om, hvorvidt visum bør udstedes, at sagen sendes til US og retningslinierne på Nyidanmark gælder.

Så det er ikke fuldstændig udelukket, at din moster kan få et visum, men chancen er nok ikke særlig stor.

Besvar