Tilbage flytning og Familiesammenføring.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Tilbage flytning og Familiesammenføring.

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2011 09:08:57

@Skaanebo

Jeg mener at huske fra tidligere tråde, at parret først boede sammen i Sydafrika og herefter i Spanien.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 23.04.2011 09:13:04

Ja, det kan være, det bare er måden, det er formuleret på, som gør, at det kan misforstås.

Med hensyn til de manglende indkøbsboner, så er det vel bare et spørgsmål om at vedlægge kontoudskrifter fra bank eller kreditkortselskab, som beviser, at man har foretaget køb med jævne mellemrum.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2011 09:36:27

Enig. Men hvis man har vedlagt købskontrakt / skøde på en ejerbolig og sit registreringsbevis og har været frameldt det danske folkeregistrer i flere år, så er jeg helt enig med mh i, at de danske myndigheder ikke kan tillade sig at forlange yderligere dokumentation.

Det fremgår jo også af teksten på US egen hjemmeside, hvor der står, at en person, som har boet i en bolig, der er købt eller lejet på tidsubestemt kontrakt, umiddelbart må anses for at opfylde betingelserne for at have etableret et "faktisk og reelt ophold".

Så med det forbehold, at vi jo kun kender til sagen ud fra hesthavens meget kortfattede referat, så lyder det som om US - eller måske snarere den pågældende sagsbehandler - er ude på rigtig tynd is her.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 23.04.2011 11:35:44

Som jeg husker det, har Hesthaven og hendes mand boet sammen i Spanien i 2 år - manden har opholdstilladelse i Spanien. SØNNEN har boet hos sin far i Sydafrika.
mh
Rådgiver for ÆUG

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 23.04.2011 20:39:10

Først,Tak allesammen for jeres råd og støtte.
Ja, jeg var registreret i Spanien, 'sammen' fik min mand familiesammenføring der, og ja, jeg har sendt dokumentation for, at vi forlod Sydafrika sammen, og at vi levede sammen i Spanien. Jeg har været sammen med min mand i 17 år. Men vi blev først gift i 2008, fordi det var en krav da vi flyttede til Spanien. De har ikke et problem med ham, kun med mig .. Danskeren! ... :roll:

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 24.04.2011 18:55:10

Det er præcis, hvad jeg ogse troede Fundiver 199. Jeg har også sendt dem et brev, hvori jeg skrev, at jeg havde fulgt deres krav på deres egen hjemmeside :!:
mh du har ret, vi flyttede fra Sydafrika til Spanien, hvor vi boede i 2 år. og ja, min 18 årig søn bor i Sydafrika. :wink:
Min mand har ett Spansk opholds kort og sydafrikanske Pas, jeg har et spansk NIE-nummer og dansk CPR-nummer og pas.
Vi søgte om familiesammenføring her i september 2010, min mand blev afvist i februar, og vi sendte vores klage skriftligt inden for 7 dage.
De sendte os et brev i marts og sagde, at de havede brug for yderligere oplysninger.. :!: :? Jeg ringede til dem, og de troede ikke at havede havde modtaget det halve kilo papir, som jeg allerede havde sendt 3 uger før. en halv time derefter ringede tilbage til mig for at sige, at de havde fundet dem..... Jeg har ikke hørt noget siden.....

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.04.2011 06:34:43

Det lyder for mig som en 'ups'-sag: nogen har ikke GIDET at gennemlæse dokumentationen, men blot sendt et bevidstløst afslag, som er truffet uden nødvendigt juridisk grundlag.

Når du har en klagesag igang (som ikke burde være en klagesag, men derimod en genoptagelse i og med at afgørelsen åbenlyst er truffet uden at sagsbehandleren har gennemlæst bilagene), så ville jeg i dit sted afvente den nye afgørelse. Det er selvfølgelig rigtig træls, at din mand endnu ikke kan få sit danske cpr.nr. og næppe heller med held kan søge job, men jeg er ret sikker på at resultatet af klagen vil være at han får sit opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 25.04.2011 09:15:03

Min mand er allerede blevet tilbudt arbejde i flere steder, vi håber bare arbejdspladserne stadig vil være tilgængelige i et stykke tid... ja, jeg håber du har ret mh. Det ville bare være så dejligt at kunne komme ordentligt i gang med vores liv her hjemme.

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 17.06.2011 21:08:37

Ja... vi venter stadig svar .... :roll:

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 18.06.2011 06:05:11

Du skriver i et andet indlæg, at US igen beder om kvitteringer - som du ikke har/allerede har afleveret.

Du må kræve, at de afgør sagen på det foreliggende grundlag. Første afslag blev givet, uden at nogen havde gennemlæst dine bilag. Nu har du fået at vide, at de HAR fundet dine ca. 2 kg. bilag, så nu må de se at få givet din mand det opholdskort, han så utvivlsomt tilkommer :!:
mh
Rådgiver for ÆUG

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 18.06.2011 10:31:33

Ja, da vi fik afslag af US og vi ankede sagen gik den så videre til Ministeriet for udlændinge og flygtninge. Jeg fik brev af dem i starten af April hvor der stod at jeg havde 2 uger til at vedlække yderlige oplysninger, og at det ellers må påregnes at Ministeriet vil træffe en afgørelse i sagen på de foreliggende grundlag.
Jeg tør næsten slet ikke tænke på hvad vi skal gøre hvis han får afslag igen :( .. Jeg er simpelthen blevet så nedkørt af alt dette her.. :cry:
Vad gør vi så i sådanne en situation ... skal vi prøve at kæmpe videre .. men med hvad :?:
Jeg har allerede givet dem alt mellem himmel og jord at jeg har kunne grave op ...
Jeg går ud fra at jeg bliver nød til at sige mit nye arbejde op og så flytte tilbage til enten Spanien eller Sydafrika.... Og da der ingen arbejde er i Spanien vil vi nok blive nød til at rejse fra vores hus og alt at vi ejer tilbage til Afrika ... :(
Vi flyttede til Danmark for jeg 'troede' at her var jeg 'hjemme og tryg' ... men jeg har aldrig følt mig så uvelkommen og utryg i helle mit liv .... suk!

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.06.2011 12:05:02

Vi kan ikke hjælpe dig med en sådan sag i forum. For at kunne give reel hjælp i en sådan sag er man nødt til med sine egne øjne at læse de breve, du har fået fra Udlændingeservice og Integrationsministeriet, så man kan finde ud af, hvad der helt præcist er problemet og/eller de svage punkter i sagen. Den form for hjælp kan du få ved at skrive til:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 18.06.2011 12:41:25

Vi har ingen breve fået af Udlændinge service, blot et brev der sagde at vi skulle være på Hillerød Politistation på den og den dato, hvor der stod at det største problem de havede haft var at de ikke syntes der var nok at bevise at jeg havede haft realt og faktisk ophold i Spanien :roll: .. Jeg sendte også skøde på mit hus som de havet spurgt efter, men så sagde de at selv om jeg havde hus der var det ikke ens betdyne med at jeg havde boet det ?? ... at de ville have inkøbs kvitæringer :!:
Jeg sendte så mine kredit kort stater til dem og forkaret at i Spanien SKAL man vise Pas hver gang man bittaler med kort...
Jeg har så kun fået breve hvor der står at de har modtaget de forskældige ting at jeg har sendt til dem...

Hesthaven

Indlæg af Hesthaven » 19.08.2011 09:54:18

Ja, så er der gåde 11 måneder, og min mand har fået 'NEJ' .
Ministeriet for Flygtninge sendte alt Documentation tilbage til Udlænding service og sagde at de godt kunne se grund for at jeg havde reelt og faktisk ophold i Spanien... men vi kan stadig ikke bevise indkomst for min mand arbejdede sort i Spanien som de meste gør til de kommer lidt igang.. hvis vi havde betalt selvstændig ydelser havde vi intet tilbage at leve for, vi fik dog aldrig hjælp af det offentlige... Jeg har nu forsøget min mand i 11 Måneder her hjemme imens vi har ventede på vores sags afklaring.. Jeg fik er rigtigt godt arbejde inden for 3 måneder, og har nogen søde medarbejdere, fremtiden så enlig lyst ud..
Jeg er dybt rystet og ked af det, hvor skal vi min nu rejse hen og starte forfra... :cry:

reza4life

Indlæg af reza4life » 19.08.2011 11:59:26

Hesthaven skrev:Ja, så er der gåde 11 måneder, og min mand har fået 'NEJ' .
Ministeriet for Flygtninge sendte alt Documentation tilbage til Udlænding service og sagde at de godt kunne se grund for at jeg havde reelt og faktisk ophold i Spanien... men vi kan stadig ikke bevise indkomst for min mand arbejdede sort i Spanien som de meste gør til de kommer lidt igang.. hvis vi havde betalt selvstændig ydelser havde vi intet tilbage at leve for, vi fik dog aldrig hjælp af det offentlige... Jeg har nu forsøget min mand i 11 Måneder her hjemme imens vi har ventede på vores sags afklaring.. Jeg fik er rigtigt godt arbejde inden for 3 måneder, og har nogen søde medarbejdere, fremtiden så enlig lyst ud..
Jeg er dybt rystet og ked af det, hvor skal vi min nu rejse hen og starte forfra... :cry:

I behøver ikke at starte forfra,men i kan bare få jeres sag for retten.Jeg er 100% sikker at retten underkender US og Ministeriet for Flygtninge afgørelse.

Besvar