hjælp kan det lade sig gøre for mig,,,
hjælp kan det lade sig gøre for mig,,,
jeg er 32 er lige kommet i arbejde har været på kontanthjælp et stykke tid men har nu fast arbejde inde for min udannelse som ortopædiskomager. og jeg hører at man ikke må have været på kontanthjælp i mindst 3 år for at få men kone og søn hertil . skal jeg arbejde 3 år først eller hvad skal jeg gøre kan ikke undvære min søn i 3 år og min kone , kan nogen hjælpe mig med guide mig hvad jeg skal gøre osv er lidt lost i den her kamp , 
-
fundiver199
Re: hjælp kan det lade sig gøre for mig,,,
Ja det er desværre helt korrekt forstået, at din kone ikke kan få familiesammenføring efter de danske regler, hvis du inden for de sidste 3 år har modtaget så meget som en krone i kontanthjælp. Og det hjælper endda ikke noget at betale pengene tilbage.
Så I har følgende muligheder:
1) Få dispensation, fordi du ikke kan henvises til at leve i din kones hjemland. Det kan du læse om under "jeg vil.... familiesammenføres".
2) Håbe på, at Folketinget laver reglerne om.
3) Føre retssag mod den danske stat på baggrund af EU-domstolens kendelse i Zambranosagen, som er omtalt kortfattet på forsiden og meget mere uddybende i et antal tråde i "artikler og links".
4) Benytte EU-løsningen. Det kan du læse om under "jeg vil... flytte til Sverige/EU" og "jeg vil.... flytte tilbage til Danmark".
5) Overveje andre løsninger som f.eks. at din kone får et greencard til Danmark. Det kan du læse om på http://www.nyidanmark.dk under "erhverv".
6) Bosætte jer i et land uden for EU f.eks. i din kones hjemland.
3) og 4) kræver, at du er dansk statsborger.
Så I har følgende muligheder:
1) Få dispensation, fordi du ikke kan henvises til at leve i din kones hjemland. Det kan du læse om under "jeg vil.... familiesammenføres".
2) Håbe på, at Folketinget laver reglerne om.
3) Føre retssag mod den danske stat på baggrund af EU-domstolens kendelse i Zambranosagen, som er omtalt kortfattet på forsiden og meget mere uddybende i et antal tråde i "artikler og links".
4) Benytte EU-løsningen. Det kan du læse om under "jeg vil... flytte til Sverige/EU" og "jeg vil.... flytte tilbage til Danmark".
5) Overveje andre løsninger som f.eks. at din kone får et greencard til Danmark. Det kan du læse om på http://www.nyidanmark.dk under "erhverv".
6) Bosætte jer i et land uden for EU f.eks. i din kones hjemland.
3) og 4) kræver, at du er dansk statsborger.
Re: hjælp kan det lade sig gøre for mig,,,
takker meget for svaret, tænke nok at det ville være sådan så har jeg kun sverige som redning eller geencard måske og man har dårligt nok lyst til betale skat i dk når man ikke kan få sig et normalt liv her. c you malmø