Forskellige måder at søge på

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
smukkemolly51

Forskellige måder at søge på

Indlæg af smukkemolly51 » 05.01.2008 17:16:56

Hejsa med jer..

Ved faktisk ikke om jeg skal smide denne tråd under denne kat. eller det skal være under visum.
Men nå prøver jeg og oprette den her...
Men kom til og tænke på, der er jo så mange måder og søge opholdstillade i Danmark, bland andet: Turistvisum, arb. tilladelse, green card, familiesammenføring.
Men er der nogen man kan søge, hvis ens mand er truet i hans eget land, for at blive der? Pga han har giftet sig med mig.?

Håber der er en der kan svare mig på det. For jeg ved når man søger fs. Er der under tilknytningskravene. En af punkterne, hvor meget vi har til fælles i mit land og i hans land (algeriet) og om vi er truet af familie medllemmer.
Er der noget der vi kan bruge for han kommer til Danmark?

På forhånd mange tak

/Louise

ZB

Indlæg af ZB » 09.01.2008 17:37:31

Det er meget svært at få dispensation pga. humanitære grunde. vil foreslå dig få snakket med Udlændingeservice om din mands muligheder og også få talt sagen igennem med en advokat...

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 09.01.2008 17:57:32

Hejsa.,.

Jeg havde faktisk også tænkt på at snakke med udlændingsstyrelsen, men samtig var jeg bange for at jeg sparket mig selv over skinnebenet over det. Hvis jeg fortalte hvilket mareridt han går igennem lige nu. Og hvis de så gør, så han ikke engang kan komme in i Danmark på turistvisum.. hvad pokker gør jeg her????

Måske skal jeg tag fat i min advokat, som også er igang med en sag for mig med mit piskesmæld i arb. skadestyrelsen ..

Sikke noget bøvl....

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 09.01.2008 18:20:14

Jeg ved faktisk virkelig ikke hvad jeg skal gøre her.. Føler jeg er ved at gå ud af min gode skind. Da min mand er palle alene i verden i Algeriet. Og ved ikke om det kan ændre noget ved at ringe til udlændingsstyrelsen. Eller jeg bare gør det hele meget værre og slet ikke kan få ham op, ikke engang på et turistvisum.

Samtidig har jeg den tanke hængede over hovedet med bank garantien, som jeg slet ikke ved hvordan jeg overhovedet skal få lov til at låne til.

Så hvis det er nogen her der kan fortælle mig, så gør du sådan og sådan.. Så er i hjertlig velkommen. For hver dag er en kamp for overlevelse. Åhhh hvor er jeg træt af at min mands land (algeriet) hører under azyl landsgryppen. Det har jo intet med hvem vi er osv. Det er jo direkte diskiminerne. At nogen har større fordele end andre, når man alligevel er ude for eu.

ZB

Indlæg af ZB » 09.01.2008 20:23:02

Det er også meget trættende situation når folk i DK ikke må vælge at bosætte sig her med en udenlandsk ægtefælle...det tærer virkelig på kræfterne at man hele tiden skal op imod systemet...

Jeg tænker, om I ikke burde overveje at flytte til Sverige? Så slipper I for bankgarantien mm

eller til et andet EU-land og derefter tilbage til DK? Det ville jo være allernemmeste for jer i jeres situation ...:

http://www.aegteskabudengraenser.dk/?p=euregler&m=Links

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 09.01.2008 21:03:10

Synes ikke det lyder som nogen nem løsning at trække telt pælene op, og så finde et job i sverige eller Danmark og finde en bolig derover (svreige)... Men er det bare mig. ??

Har jeg virkelig ikke andre muligheder. Er det helt umulig for mig at få min mand op..??? Hvis vi feks flytter sammen i et andet eu land, eller sverige.. Skal jeg så vente på at jeg har boet med ham i feks 1½ år? eller skal jeg vente til jeg er blevet 28 år, hvordan ser det ud ??

Der hjælper bare ikke noget at jeg føler mig som en klemt lus engang imellem, for jeg burde jo være den der løfter min mand op, jeg er jo trods alt den "heldige" bor i et land, hvor jeg altid kan få hjælp. Men gud hvor er det svært..

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 09.01.2008 21:04:43

Ja og det du skriver zb med at tærer på kræfterne op imod systemet. Det er jeg jo desværre vant til, med min piskesmældsryg i snart 3 år nu.. jeg er ved at få nok :)

claraogmark
Geografisk sted: Malmö

Indlæg af claraogmark » 09.01.2008 21:18:49

Hej..

Jeg forstår udmærket din situation..det tager meget på en at gå imod systemet men man er også nødt til at kigge på de andre muligheder. Sverige er ikke så langt fra Danmark, og de stiller ikke de krave som Dk gør.Jeg flyttede i 2004 sammen med min dansk mand til Malmø, og jeg må inddrømme at det var ikke nemt i starten..han var frustreret over at han ikke kunne bo sammen med mig i det land han er født. Men til sidst så bliver man alligevel glad for at man kan få lov til at bo sammen med den man elsker og uden at regering bestemmer over hvem skal bo med hvem og hvor..
Jeg er sikker på at hvis i flytter til SE, så vil i blive glade for det, hvis i vælger det...Og det helle skal nok gå..Det gør det altid på et eller andet tidspunkt..
Hav det godt, Clara /Mark

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 09.01.2008 21:32:59

Jamen hvordan gør man???

For jeg er hel konfus oven i hovedet :)

ZB

Indlæg af ZB » 09.01.2008 21:37:27

Prøv at downloade Sverigesløsningen:

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf

har du specifikke spg efter du har læst brochuren kan du ringe tirsdage aftener til ÆUGs Sverigesrådgivning og få svar på hvordan du gør.

Besvar