Nu er der ikke længe til min mand og jeg kan flytte hjem til Dk efter at have opholdt os i Tyskland og i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål.
1: Når vi kommer hjem skal vi sammen på kommunen of registrere os i Dk. Er der ellers andet vi skal gøre?
2: Hvor længe må der max gå, fra vi er kommet hjem, til vi indgiver ansøgning om opholdskort til min mand? Mener at have læst 90 dage et sted, men kan ikke finde det.
Vi vil selvfølgelig ansøge så snart det er muligt for os, men skal lige have mit job i Dk helt på plads.
Hjem til Danmark
-
fundiver199
Re: Hjem til Danmark
1. Ja din mand skal søge opholdskort hos US ved at udfylde EU/FA1. Han kan ikke blive folkeregistreret hos kommunen, før han har fået det udstedt.
2. Fristen for at søge opholdskort er 3 måneder efter jeres indrejse.
2. Fristen for at søge opholdskort er 3 måneder efter jeres indrejse.
Re: Hjem til Danmark
Ok tak!
Det her med at vi skal rejse hjem til Dk sammen.. Vores bevis for det.. Er det så bare at vi har meldt os fraflyttet Tyskland samt vores flybillet hjem til Danmark?
Det her med at vi skal rejse hjem til Dk sammen.. Vores bevis for det.. Er det så bare at vi har meldt os fraflyttet Tyskland samt vores flybillet hjem til Danmark?