uddanelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
amore

uddanelse

Indlæg af amore » 02.04.2011 08:26:20

hej alle sammen vil hører om der er nogen der kunne hjælpe mig med nogle ubesvarede spørgsmål
jeg er gift og min kone har fået midlertidig ophold /arbejdstilladelse 2005 ,vi har iøvrigt 2 børn 2,5 0g 5 år
Det som jeg er i tvivl om er at vi begge to gerne vil starte med at gå i skole ,jeg vil gøre min uddanelse færdig og min kone vil gerne starte på pædagog seminaret ,spørgsmålet er så kan man godt det og ville man stadig kunne få forlænget hendes opholdstilladelse, for jeg har regnet lidt på det og kan se at vi ryger væsentlig meget ned i løn da vi begge to vil værer på su istedet for nu hvor jeg har et fuldtids job og hun er i løntilskuds job (akasse ) ,så vi ville nok værer berretiget til lidt boligsikring ,og tilskud til vuggestuen osv ,så for at gøre det kort ville det have nogen bedtydning at man har fået bolig tilskud osv, og lan man godt se bort fra forsørgelses kravet når man er under uddannelse ,eller for man slet ikke noget dispensation ,pgr af uddannelse ,mange tak på forhånd

fundiver199

Re: uddanelse

Indlæg af fundiver199 » 02.04.2011 11:10:47

Der er jo ikke noget krav i de danske regler om, at man skal have en indtægt af en bestemt størrelse, eller at man ikke må modtage boligsikring eller friplads i børnehave eller andre indkomstafhængige tilskud. Der er kun et krav om, at man ikke må modtage ydelser efter aktivloven eller integrationsloven, dvs. bistandshjælp, starthjælp, introduktionsydelse eller revalidering.

Desuden ville det jo være fuldstændig hul i hovedet og en klokkeklar overtrædelse af både menneskerettighedskonventionen og FN´s børnekonvention, hvis man splittede en børnefamilie ad efter 6 års samliv i Danmark, bare fordi der er et eller andet idiotisk og ligegyldigt bureaukratisk krav, som I ikke længere lever op til.

Så det gør man ikke i praksis, uanset hvor mange gange diverse politikere så end messer "fast og fair udlændingepolitik". Selv kriminelle, der er idømt op til 6 års fængsel, kan nogle gange få lov til at blive i Danmark, hvis hensynet til deres herboende børn taler for det jævnfør denne sag:

http://mchangama.blogs.berlingske.dk/20 ... sreglerne/

I skal dog være opmærksomme på, at det jo får meget lange udsigter for din kone at få tidsubegrænset opholdstilladelse, hvis hun vælger at tage en uddannelse, da et af de ufravigelige krav i det nye pointsystem, som blev indført sidste år, er 2½ års fuldtidsarbejde de sidste 3 år. Men selvfølgelig skal man ikke lade den slags idiotiske regler diktere sit liv, så jeg nævner det bare for god ordens skyld.

amore

Indlæg af amore » 02.04.2011 12:08:06

ok mange tak for dit svar planen var sådan set også at uddanelse først ville komme på tale når hun havde fået permanent opholdstilladelse ,her om ca et år ,men der kom de nye regler på tværs ,så under alle omstændigheder ville der gå 2,5 år før hun kan få permanent ophold ,da hun ikke kan bruge den tid hun har arbejdet før til noget der gået mere end 6 måneder ,så tænkte vi at vi kan ligeså godt kan starte på uddanelse nu men bliver jo ikke yngre ,og om 4 år med en uddanelse i hånden er efter min mening en god ting istedet for 2,5 års arb hvor de så måske ændre reglerne igen men jeg er da glad for at de ikke kan komme at sige vi ikke opfylder forsørgelses kravet :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.04.2011 12:46:41

Selvfølgelig skal din kone bare gå i gang med en uddannelse nu, hvis det er det, hun gerne vil. Og jeg tror også godt, at jeg kan garantere for, at hvis vi får en ny regering, så vil reglerne for tidsubegrænset ophold blive ændret, så man ikke længere belønner udlændinge for at tage et rengøringsjob i stedet for en uddannelse.

Under behandlingen af lovforslaget sidste år rasede SF´s integrationsordfører Astrid Krag således, at "det er (bandeord) ikke intelligent udlændingepolitik". Og det har hun jo fuldstændig ret i.

amore

Indlæg af amore » 02.04.2011 19:57:16

vi har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om min kone skulle starte i skole for så længe jeg arbejdede ville der jo sådan set ikke værer nogen problemer ,det er først hvis jeg også ville færdig gører min uddanelse og vi begge to var på skole bænken vi var tvivl :) men som jeg har forstået ville det ikke være noget problem ,men tak for dit svar nu har jeg da noget at gå efter man for nemlig aldrig svar når man spørger udls ,de dvare altid noget med ,ja det må vi se på til den tid eller det kan jeg ikke svare på nu osv :

Besvar