Hjælp -FS fra Tunesien
-
kaffekoppen
Hjælp -FS fra Tunesien
Er der nogle der kan hjælpe mig i junglen af love og regler? Jeg er dansk statsborger gift med en tuneser. Jeg kan ikke flytte til ham da jeg har en lille psykisk syg søn (fra et tidligere forhold) der kræver behandling her i Danmark og det vil være katastrofalt at flytte ham, det vil jeg ikke byde ham. Ønsket er naturligvis at han kan komme op og bo sammen med mig og støtte mig i den kamp at hjælpe min søn og vi kan leve som alle andre ægtepar. Men jeg kan ikke gennemskue reglerne. Hvad gør man?? Jeg har prøvet at kontakte ministeriet flere gange men de siger at han ikke kan komme herop fordi han ikke er 24 endnu. Er der ingen andre muligheder? Og hvad når han bliver 24?? Jeg håber inderligt der er nogle der vil guide mig lidt. På forhånd tak.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjælp -FS fra Tunesien
Der kan være mulighed for dispensation, læs info her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
Hvis du bor i nærheden af et af kontorerne, du kan finde på linksene under denne tråd, kan du der få en juridisk vurdering af dine muligheder, og evt hjælp til at udfylde ansøgningen, så alle relevante oplysninger kommer med: viewtopic.php?f=4&t=4846
Hvis du bor i nærheden af et af kontorerne, du kan finde på linksene under denne tråd, kan du der få en juridisk vurdering af dine muligheder, og evt hjælp til at udfylde ansøgningen, så alle relevante oplysninger kommer med: viewtopic.php?f=4&t=4846
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Hvis din søn har almindeligt samkvem med sin far, så er dispensation mere eller mindre en formsag, uanset at du aldrig får nogen af telefonmedarbejderne i Udlændingeservice til at sige det på den måde. Og hvis der ikke eksisterer et sådant normalt samkvem med faderen, så må I forsøge at slå på, at I skal have dispensation, fordi det pga. din søns tilstand vil være urimeligt at henvise ham til at flytte til Tunesien.
En tredje mulighed for dispensation er, hvis din søn har den ”rigtige” alder, som groft sagt er 7-14 år. Mindre børn er såkaldt ”tilpasningsdygtige”, og ældre børn kan efterhånden klare sig uden deres forældre. Men i den ”rigtige” alder kan det være i strid med menneskerettighederne at forlange, at et barn skal flytte til et nyt land, uanset om barnet er sygt eller rask.
Så hvis I vil videre med sagen, så må I søge og skrive i ansøgningen, at I ønsker dispensation pga. din søn.
En tredje mulighed for dispensation er, hvis din søn har den ”rigtige” alder, som groft sagt er 7-14 år. Mindre børn er såkaldt ”tilpasningsdygtige”, og ældre børn kan efterhånden klare sig uden deres forældre. Men i den ”rigtige” alder kan det være i strid med menneskerettighederne at forlange, at et barn skal flytte til et nyt land, uanset om barnet er sygt eller rask.
Så hvis I vil videre med sagen, så må I søge og skrive i ansøgningen, at I ønsker dispensation pga. din søn.
-
kaffekoppen
tusind tak skal i have..min søn er lige fyldt 7. Han ser sin far 2 gange månedligt og kan ikke rumme mere da han har det uendelig svært. Jeg vil gøre som i foreslår og søge dispensation..tusind tak igen. Jeg bruger al min energi på at hjælpe min søn, så det er svært at finde overskud og hoved og hale i alle de her regler.