Hej
Min hustru har for en uge siden modtaget opholdkortet i Sverige. Nu har vi ansøgt hos Skatteverket om et personnummer til hende, som vi håber kommer snart.
Mit spørgsmål er så følgende:
Såvidt jeg har forstået har hun samme rettigheder som alle andre borgere i landet. Dvs. at hun har ret til gratis uddannelse i Sverige. Er dette rigtigt forstået fra min side ? At hun ikke skal betale for at læse i Sverige ligesom alle andre ? Isåfald er der nogen som kan henvise mig til et officielt hjemmeside, hvor dette er anført.
Tak På Forhånd,
Og Med Venlig Hilsen
Adi
Uddannelse med opholdskort i Sverige ?
Re: Uddannelse med opholdskort i Sverige ?
Ja, uddannelse er gratis, men svensk uddannelsesstøtte er betinget af, at du selv er arbejdstager i Sverige, eller af at din kone har fået puk efter 5 år i Sverige.
Når din kone har svensk personnr., burde det ikke være noget problem at søge ind på en uddannelse.
Når din kone har svensk personnr., burde det ikke være noget problem at søge ind på en uddannelse.
Hej
Tak for dit svar!
Hvad med sprogundervisning ? Hvor kan man eventuelt tilmelde sig til sådan noget?
MVH Adi
Tak for dit svar!
Hvad med sprogundervisning ? Hvor kan man eventuelt tilmelde sig til sådan noget?
MVH Adi
Spørg hos kommunen. I Malmø ligger det nye invandrarservice ved triangeln.