Ophold i et halvt år til kineser
Ophold i et halvt år til kineser
Tak for en super hjemmeside. Jeg har læst alle guider osv., men er efterhånden blevet rigtig forvirret.
Jeg er 26 år og har altid boet i Danmark ud over et halvt år i Kina
Min kinesiske kæreste er 25 år og har altid boet i Kina. Hun besøgte mig i januar her i Danmark i 3 uger.
Jeg skal til Kina i maj og juni i 4 uger, hvorefter jeg gerne vil have min kæreste med mig hjem til Danmark.
Jeg vil gerne have hende i Danmark i cirka et halvt år, da vi i 2012 flytter til de arabiske emirater.
Hvad er den bedste måde at gøre dette på?
Vi har ingen problemer med at gifte os hvis det kan hjælpe.
Familiesammenføring virker som en dyr og træls proces for kun et halvt år og et turist visum er kun for 3 måneder.
Jeg er 26 år og har altid boet i Danmark ud over et halvt år i Kina
Min kinesiske kæreste er 25 år og har altid boet i Kina. Hun besøgte mig i januar her i Danmark i 3 uger.
Jeg skal til Kina i maj og juni i 4 uger, hvorefter jeg gerne vil have min kæreste med mig hjem til Danmark.
Jeg vil gerne have hende i Danmark i cirka et halvt år, da vi i 2012 flytter til de arabiske emirater.
Hvad er den bedste måde at gøre dette på?
Vi har ingen problemer med at gifte os hvis det kan hjælpe.
Familiesammenføring virker som en dyr og træls proces for kun et halvt år og et turist visum er kun for 3 måneder.
Re: Ophold i et halvt år til kineser
Hej
Et Schengen visa er normalt på max 90 dage.
at I gifter jer gør ikke at I kan få visa længere, men så kan I søge familiesammenføring
i Danmark.
Et Schengen visa er normalt på max 90 dage.
at I gifter jer gør ikke at I kan få visa længere, men så kan I søge familiesammenføring
i Danmark.
Ja, det er jeg klar over, men jeg tænkte om man kunne forlænge det hvis man var gift.
Der er jo nærmest ingen grund til at søge familiesammenføring for et halvt år.
Der er jo nærmest ingen grund til at søge familiesammenføring for et halvt år.
Højskoleophold, studievisum eller au pair-arbejde kunne måske være løsningen for 6 måneder.
Tak for ledetrådene 
Højskoleophold lyder meget dyrt og her på siden skrives der kun om en højskole i København. Jeg vil lige prøve at undersøge dette nærmere dog.
Au-pair kan hun vel ikke få når hun netop har haft visum for at besøge mig, som hendes kærste, før?
Studievisum har jeg ikke fundet så meget om endnu, men working holiday gælder ikke for Kina kan jeg se. Dette vil jeg også undersøge nærmere.
Jeg tænkte lidt om hun kunne komme her til på et normalt visum og så søge om opholdstilladdelse, vil det så ikke tage nogen måneder før den bliver behandlet færdig? I så fald, må hun så være her imens det sker?
Højskoleophold lyder meget dyrt og her på siden skrives der kun om en højskole i København. Jeg vil lige prøve at undersøge dette nærmere dog.
Au-pair kan hun vel ikke få når hun netop har haft visum for at besøge mig, som hendes kærste, før?
Studievisum har jeg ikke fundet så meget om endnu, men working holiday gælder ikke for Kina kan jeg se. Dette vil jeg også undersøge nærmere.
Jeg tænkte lidt om hun kunne komme her til på et normalt visum og så søge om opholdstilladdelse, vil det så ikke tage nogen måneder før den bliver behandlet færdig? I så fald, må hun så være her imens det sker?
Hvis hun kommer på turist visa og I gifter jer her i Danmark, så kan Udlændinge service give en forlængelse af visa, hvis I søger familiesammenføring og mens familiesammenføring ansøgningen behandles kan visa forlænges.
Ved du hvor længe dette vil tage? Kan vi hente cirka 3 måneder på det, så det i alt bliver 6 måneder.
Ja det passer meget godt med ialt 6 måneder, hvis I gifter jer sidst visa tiden,
men hvis hun skal have en senere chance for ophold, så må I følge betingelserne for familiesammenføring, og ikke spekulerer i muligheden for at trække tiden.
og I må tænke på fremtiden, for det er de færeste fra vores del af verden som opholder sig i Arabien i meget lang tid, måske skulle I trods alt komme helt rigtigt til Danmark,
og derfra senere gå videre, så kan I nok nemmere komme tilbage til Danmark igen.
men hvis hun skal have en senere chance for ophold, så må I følge betingelserne for familiesammenføring, og ikke spekulerer i muligheden for at trække tiden.
og I må tænke på fremtiden, for det er de færeste fra vores del af verden som opholder sig i Arabien i meget lang tid, måske skulle I trods alt komme helt rigtigt til Danmark,
og derfra senere gå videre, så kan I nok nemmere komme tilbage til Danmark igen.
Ja, det har jeg også overvejet. Vores fremtid er planlagt til Kina, men derfor vil vi selvfølgelig ikke brænde nogen broer bare for at være sammen 3 måneder nu her.
Tak for svarerne. Hvis der er andre der har noget at tilføje så må i meget gerne det. Jeg synes det er en jungle at finde rundt i reglerne.
Tak for svarerne. Hvis der er andre der har noget at tilføje så må i meget gerne det. Jeg synes det er en jungle at finde rundt i reglerne.
-
fundiver199
Ja I kan forlænge et visumophold med et "processuelt ophold" ved at søge om familiesammenføring. Men det koster 5.950 kroner i ansøgningsgebyr foruden ulejligheden med at indhente erklæring fra din kommune etc. Og I er naturligvis nødt til at gifte jer.
Der er ikke umiddelbart nogen anden og bedre måde at opnå et ophold på netop 6 måneder i den beskrevne situation.
Hvad der vil ske i praksis er, at din kone efter cirka 6 uger får et brev om, at hun kan få familiesammenføring, såfremt hun består indvandringsprøven, og du derefter stiller garanti. Hun vil så have 75 dage til at bestå prøven. Hun undlader så at gå op til prøven, og inden de 75 dage er gået, er I begge to dampet af til det sted, hvor I nu skal bo.
Hun når derfor aldrig at få en opholdstilladelse, og teknisk set vil hun få afslag, fordi hun ikke har bestået indvandringsprøven og iøvrigt også fordi, du er udvandret i mellemtiden. VKO-regeringen vil derfor kunne bruge jeres sag til at illustrere, hvor fantastisk effektiv den "faste og fair" politik er
Under de 6 måneder i Danmark må din kone ikke arbejde, men hun kan jo f.eks. bruge tiden på at lære dansk eller noget andet nyttigt f.eks. et engelskkursus, eller hvad I nu synes.
Der er ikke umiddelbart nogen anden og bedre måde at opnå et ophold på netop 6 måneder i den beskrevne situation.
Hvad der vil ske i praksis er, at din kone efter cirka 6 uger får et brev om, at hun kan få familiesammenføring, såfremt hun består indvandringsprøven, og du derefter stiller garanti. Hun vil så have 75 dage til at bestå prøven. Hun undlader så at gå op til prøven, og inden de 75 dage er gået, er I begge to dampet af til det sted, hvor I nu skal bo.
Hun når derfor aldrig at få en opholdstilladelse, og teknisk set vil hun få afslag, fordi hun ikke har bestået indvandringsprøven og iøvrigt også fordi, du er udvandret i mellemtiden. VKO-regeringen vil derfor kunne bruge jeres sag til at illustrere, hvor fantastisk effektiv den "faste og fair" politik er
Under de 6 måneder i Danmark må din kone ikke arbejde, men hun kan jo f.eks. bruge tiden på at lære dansk eller noget andet nyttigt f.eks. et engelskkursus, eller hvad I nu synes.
Det lyder som om hun lige så godt bare kan gå op til prøven så når man alligevel skal udfylde alle papirerne og bruge de penge på det.
Det er godt nok en træls situation når man bare gerne vil være sammen, men jeg har en kontrakt der skal overhodles
Tak for svaret. Nu ved jeg da i det mindste det er enten eller.
Det er godt nok en træls situation når man bare gerne vil være sammen, men jeg har en kontrakt der skal overhodles
Tak for svaret. Nu ved jeg da i det mindste det er enten eller.
-
fundiver199
At tage prøven koster også 3.000 kroner, og hvis hun ikke skal bruge en opholdstilladelse til noget, så er det da ærlig talt penge ud af vinduet. Men hvis du kun skal være væk i et begrænset tidsrum, så kan I da overveje at få klaret familiesammenføringen i løbet af det halve år, så hun har en opholdstilladelse, når I vender tilbage til Danmark. Der er så nogle regler for, hvor længe I må være, det kan du læse om på Nyidanmark.
I kan jo også bare flytte et halvt år over grænsen til fx Sverige eller Tyskland og søge om et opholdskort. Det koster som sådan intet ud over selve flytningen af jeres habengut.
Hmm, interessant idé. Jeg vil lige undersøge mulighederne for at flytte til Flensborg og reglerne vedrørende dette.