Intergrationsprogram+dansk undervisning

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Intergrationsprogram+dansk undervisning

Indlæg af Durmaz » 20.03.2011 18:10:57

Nå nu nåede vi så langt så skal vi igang med næste skridt

Jeg har prøvet at få fat i min kommune omkring at min gerne vil starte på sit intergrationsprogram... de har bare ikke vendt tilbage med noget endnu.

Så tænker jeg kan jeg selv melde ham til dansk undervisning på en af de skoler der står på US hjemmeside, og så forvente at det går ind over kommunen helt automatisk. Eller skal vi vente på at de får tid til et møde hvor det skal diskuteres....

Jeg havde tænkt på en af disse skoler
Studieskolen i københavn
Ballerup sprogcenter
Lyngby.taabæk kommunes ungdomsskole

er der nogle erfaringer med disse skoler, eller er der andre der har forslag. vi bor i gladsaxe

egentlig ville jeg gerne have ham på KISS da jeg har hørt de er røv dygtige til at lære nydansker hurtigt dansk, men er ikke sikker på kommunen går med til det :-)..

Skal vi vente p de får fingeren ud af r**** eller må vi gerne selv gå i gang

resser
Geografisk sted: København

Re: Intergrationsprogram+dansk undervisning

Indlæg af resser » 23.03.2011 16:07:58

jeg ved ikke hvordan du har kontaktet kommunen.
vi havde ingen problemer, jeg sendte en mail direkte til kommunens integrationskonsulent og fik en hurtig dato for et møde, på mødet lavede vi en integrationskontrakt, og inden for en måned blev vi kontaktet af Sprogskolen som bad om et visitationsmøde på skolen for at de kunne se hendes måde at sige lyde og ord på,
de satte hende så på dansk 2/3 og hun fik derefter brev om at starte på sprogskolen inden for kort tid. fra hun kom til landet og til hun begyndte i skolen gik der kun 7 uger.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 23.03.2011 20:37:52

:-) ja sådan forgår det så ikke i vores kommune. vi må pænt vente på de modtager info fra us samt kommunen, og så sender de et brev til os med tid og det hele..... så vi må bare vente ...

resser
Geografisk sted: København

Indlæg af resser » 23.03.2011 21:57:14

det første vi gjorde da hun kom, var at vi straks gik til kommunens borgerservice og folkeregister og fremviste vielsesattest og opholdstilladelsen fra Udlændinge service, og lavede tilflytningspapirer med dem og det var det eneste som kommunens integrationskonsulent bad os gøre før integrationskontraktmødet.
Vi har kun modtaget en fantatisk flot imødekommenhed fra både kommunen og sprogskolen, så det er uretfærdigt at kommunerne behandler nye borgere forskelligt.
Må jeg spørge, hvlike papirer venter du fra kommunen, kan I ikke selv gå til kommunen ?.

Besvar