Når man bliver gift på de officielle Marriage giftekontorer i Kina, så får man
begge et ekstra pas, der ligner de almindelige kinesiske pas, men med oplysninger om begge to og med et pasbillede hvor man begge to er på. Passet er på kinesisk sprog og det gør det meget nemmere i fremtiden, når man skal på besøg i Kina.
Det kinesiske Visa kontor i København er ikke mere så strenge, med visaformularerne og man kan bevæge sig mere frit rundt i Kina sammen med sin kinesiske ægtefælle og man behøver ikke kun at være der i området hvor man i visa ansøgningen oplyser om addressen på sit tilholdssted.
Dette ægtefællepas skal man begge have på sig sammen med sit personlige pas når man er i Kina. Ægtefællepassene får man udleveret med det samme, som man gift og som en officiel gave, ligger passene i en meget smuk æske med mørk rødligt træ. og skrift uden på med kinesiske malede guld bogstaver.
Fordel ved at blive gift i kina
Re: Fordel ved at blive gift i kina
Hvad kaldes dette?
Min kinesiske kæreste har aldrig hørt om det og jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om det på google.
Edit: Min kæreste har fundet ud af hvad du mener. Det er bare beviset for, at man er gift (结婚证 på kinesisk), hvilket naturligvis gør det lettere at få visum.
Jeg vil gå ud fra man får et tilsvarende hvis man bliver gift i Danmark og hvis ikke, så kan man få det danske oversat til kinesisk.
Min kinesiske kæreste har aldrig hørt om det og jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om det på google.
Edit: Min kæreste har fundet ud af hvad du mener. Det er bare beviset for, at man er gift (结婚证 på kinesisk), hvilket naturligvis gør det lettere at få visum.
Jeg vil gå ud fra man får et tilsvarende hvis man bliver gift i Danmark og hvis ikke, så kan man få det danske oversat til kinesisk.
Uagtet, hvad. Så er det nemmere at bevise at man hører sammen når man kommer rundt i Kina, som er mere lukket for udlændinge, end kineserne er klar over, mange kinesere tror at deres land nu er helt åbent, men man kan normalt kun opholde sig et sted på et visa, og vil man til et andet sted så skal man have et nyt visa.
Jeg er usikker på hvad du mener, men det lyder ikke som min oplevelse i 2010.
Jeg var registreret med business visa i Shanghai, men jeg rejste da alligevel meget rundt. Jeg ved godt man skal registrere sig når man rejser, men det sørger rejseselskaberne eller hotellerne som regel for.
Jeg var registreret med business visa i Shanghai, men jeg rejste da alligevel meget rundt. Jeg ved godt man skal registrere sig når man rejser, men det sørger rejseselskaberne eller hotellerne som regel for.
Det er når man kommer alene på besøgs visa, på en bestemt addresse, som jeg beskriver, men hvis man er med i et lukket rejseselskab, så er det rejseselskabet som er ansvarlig og ikke den enkelte person, ligesom når det er et firmaselskab, så er det firmaet som er ansvarlig, det er nogen specifikke regler som Danmark og Kina har lavet sammen.